Buzeni FET (H-mustku) z CMOS4504 -- jaky spickovy vystupni proud snese?

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Neděle Leden 21 21:24:17 CET 2007

> [...]
> MC14504), protoze umi roztahnout 3V logiku na vystupnich 3-18V. Vse
> funguje docela hezky, duvodem volby budiciho CMOS hradla oproti
> predchozimu 1ks bipolarniho tranzistoru je jejich pekna tvrdost.
>
> K ni se ovsem vaze otazka: jaky odpor dat mezi vystup 4504 a hradla
> FETu? V katalogovem listu se pise maximalni vystupni proud, "DC or
> transient" +-10mA. Kdybych bral prisne kondenzator jako zkrat a 7V
> rozdil, vychazi mi >700Ohm. Bohuzel, uz soucasnych zkusmo osazenych
> 100Ohmu je pro 20kHz PWM dost malo, potreboval bych neco kolem

Kdysi jsem tento obvod take pouzil na buzeni MOSFETu (IRF540/9540).
Nejprve jsem tam mel navrzeny 1k odpor, ze to prece musi stacit. Pak
jsem ho pri prakticke zkousce zmensil nejprve na 100R, pak na 10R a pak
jsem ho zrusil uplne. Tranzistory pri 20kHz PWM stale neprijemne topily
(oproti DC provozu). Vysledkem bylo akorat to, ze jsem pak dobastloval
na plosnak tranzistory na posilneni vystupu, pak to bylo docela OK.
Dneska uz bych to tak asi neresil - ne nadarmo se delaji MOSFET budice
(ktere davaji spickovy proud stovek mA).

> Volbu jinych budicu jsem zvazoval, ale bud neco neumeji (potrebuji
> moznost vypnuti obou tranzistoru a rovnez ochranny interval mezi
> hranami PWM, nez se vybiji hradla), nebo jsou moc velke (zapasim s
> mistem -- vnitrek modelarskeho serva). Samozrejme, kdyz budete vedet
> o nejake lepsi moznosti, dobry tip uvitam.

Napr.:
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/ir2109.pdf
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/ir2108.pdf
a jiste spousta dalsich.

(A nebo alespon ty tranzistory na vystupu 4504.)

Lukas Grepl