ADT75

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Prosinec 17 11:22:22 CET 2007

Co je to s prominutim za kravinu (jsi kamos, ale napsat to musim) ?
Predstav si, ze budu jen mesic neco vyvijet a pripadne vyrabet nejake
mnozstvi, treba jen 20ks a pak mi zakaznik rekne, ze to ale takhle
nechtel, ze tam melo byt to a to a ze to tam neni a ze "mi to mozna
zapomel rict, ale asi mi to spis rikal".

Takze se podivam do e-mailu a ukazu mu, kde se stala chyba a vyrobeno je
presne co chtel (kdyz ne, je chyba pochopitelne moje se vsemi dusledky),
pricemz to zaplatit bude muset i v pripade, ze mu to k nicemu neni.
Problem je totiz v tom, ze treba integrace mu vymenit muzes, ale mesic
prace na necem specialnim podle zadani a vyroba uz vymenit nejde. Mohu
samozrejme vyjit vstric, navrhnout co mohu udelat, aby to bolelo co
nejmene, ale nemohu kryt cele naklady cizi chyby.

Takhle zkratka muze fungovat cisty obchodnik, ale urcite ne treba
vyvojarska firma. Ve vyvoji sice muze vyvojar myslet na to, ze zarucene
bude tady a tady neco chybet a hned zakaznikovi zavolat, co s tim. Ale
jsou veci, ktere uz z principu takto odhalit nejde (protoze jde treba o
neco do oboru, kteremu ani elektronik vubec nemusi rozumet a musi
vychazet striktne ze zadani) a tam je o to dulezitejsi, mit zadani, tedy
to co se objednava, definovano naprosto presne a nebo dany ke vsemu
tolerance, od kud po kud to je akceptovatelne.

A nebo si predstav jinou vec a to ciste obchodni. Obstaras treba balici
mnozstvi nejakych specialnich IC za nejakych 70kKc a pak Ti zakaznik
rekne, ze se spletl o pismenko a ze chce vlastne jine. Takze si je za
klobouk strcis ty, kdyz nikdo jiny o ne zajem nema a nebo je budes jak
na bezicim pasu chtit menit tam, kde je sam kupujes, az se Ti na to
vykasle nekdo nad Tebou (az se ucho utrhne) ? A co kdyz se tohle stane
nekolikrate za mesic ? Ma pak jeste cenu vubec pracovat ? Co pises je
prima pri jednom kousku, to klidne vyhovim taky, nejaka stovka a nebo i
tisicovka plus minus ve prospech zakaznika, nu coz, ale vsechno ma sve
meze a od urcitych castek by to mohlo take znamenat, ze clovek ma
skladem nepotrebne mnozstvi neceho, co mu pouze blokuje kapital pro
rozumne pouziti. A prachy blokovane ve sklade, jsou prachy ktere hniji.

Aby nedoslo k nejakemu omylu, zakaznikovi se samozrejme pokusim vyhovet,
jak je to jen mozne, je to prece nekdo, kdo mi nosi zivobyti a do ruky,
ktera dava, se nekouse, ale vsechno musi mit sve meze a u obchodu jsou
ty meze jasne dany tim, ze nemohu prodelavat (nebo alespon ne prilis casto).

Verim, ze si rozumime.

--
Jiri Bezstarosti