OT: Obchodovani, bylo: ADT75

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Prosinec 17 12:44:44 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 17.12.2007 od Jiri Bezstarosti:

> Co je to s prominutim za kravinu (jsi kamos, ale napsat to musim) ?

No samy kraviny placam a placam :-)

Tak jen telegraficky:

> Predstav si, ze budu jen mesic neco vyvijet a pripadne vyrabet
> nejake mnozstvi, treba jen 20ks a pak mi zakaznik rekne, ze to ale
> takhle nechtel, ze tam melo byt to a to a ze to tam neni a ze "mi to
> mozna zapomel rict, ale asi mi to spis rikal".

To se muze uplne klidne stat i s papirem. Jinak o vyrobe nesla rec,
ono asi tezko budes mesic vyvijet a vyrabet neco na zaklade kratkeho
telefonickeho rozhovoru.

> Takhle zkratka muze fungovat cisty obchodnik, ale urcite ne treba
> vyvojarska firma.

Ja tak uplne normalne funguji a vyvijim software i podle telefonickeho
zadani. I dva mesice ho delam :-) Tak zrejme muze.

> A nebo si predstav jinou vec a to ciste obchodni. Obstaras treba
> balici mnozstvi nejakych specialnich IC za nejakych 70kKc a pak Ti
> zakaznik rekne, ze se spletl o pismenko a ze chce vlastne jine.

Pokud je ten kotouc za 70kKc tvuj rocni velky business a treba
desetina obratu, tak je to jiste problem. Pak ale asi budes opatrnejsi
a nejak si to pojistis. Pokud takove kotouce dodavas kazdy den dvaceti
zakaznikum, tak ti to ani neprijde. Kotouc vratis vyrobci, protoze tam
toho beres tolik, ze to neni zadny problem.

Vsechno je relativni. Bavime se prece o 200 kusech svabiku za nejakych
cca 3 tisice korun.

> Takze si je za klobouk strcis ty, kdyz nikdo jiny o ne zajem nema a
> nebo je budes jak na bezicim pasu chtit menit tam, kde je sam
> kupujes, az se Ti na to vykasle nekdo nad Tebou (az se ucho utrhne)
> ? A co kdyz se tohle stane nekolikrate za mesic ?

Pokud prodavas takove kotouce nekolikrat za mesic a nekolikrat za
mesic se ti to stane, tak je asi neco spatne. Pokud takove kotouce
prodavas 20x denne a stane se ti to 2x za mesic, tak se to ucho
neutrhne. Kdyz jsi distributor, tak snad nemas takove problemy, jako
kdyz pro znameho objednas par obvodu u DigiKey, ne?

> Ma pak jeste cenu vubec pracovat ?

Na to Ti nedokazu odpovedet :-)

> Co pises je prima pri jednom kousku, to klidne vyhovim taky, nejaka
> stovka a nebo i tisicovka plus minus ve prospech zakaznika, nu coz,
> ale vsechno ma sve meze a od urcitych castek by to mohlo take
> znamenat, ze clovek ma skladem nepotrebne mnozstvi neceho, co mu
> pouze blokuje kapital pro rozumne pouziti. A prachy blokovane ve
> sklade, jsou prachy ktere hniji.

Ono to neni o jednom kousku, ono to je o celkovem byznysu. O tom, cim
se zabyvas, co delas a v jakem meritku to delas. Ja chapu, ze se na to
koukas z pohledu pomerne velke objednavky vuci celkovemu obratu,
pripadne z pohledu zbozi, ktere mas problem udat nebo vratit.

Prodavas neco i po internetu? Vis, ze obycejny clovek nepodnikatel ma
pravo zbozi vratit v urcitem terminu, pokud udela takovou objednavku
mimo kamennou prodejnu? Co kdyz si nekdo objedna neco drazsiho,
normalne regulerne e-mailem nebo telefonem, ty to kvuli nemu koupis,
no a on to pak vrati?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem