ADT75

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Prosinec 17 00:24:05 CET 2007


Puvodni zprava ze dne 16.12.2007 od gatilo:

> Pripad p. Konecneho jasne ukazuje na vyhody pisemne komunikace pred
> telefonem. P. Konecny si telefonicky neco domluvil s nekym v Amteku,
> ale pak na to zapomel, protoze mel fofr. A v Amteku na to dotycny
> taky zapomel, protoze mel fofr jeste vetsi, nebo mozna proto ze
> zrovna vrkal do mlade ucetni, to nevime. Kdyby komunikace probehla
> mailem, p. Konecny by o tom mel zaznam, a pravdepodobne by poptavku
> 2. ci 3. den urgoval. Rovnez v Amteku by o tom byl zaznam, na ktery
> je tezke zapomenou, chtene ci nechtene.

Jestli to ja dobre chapu, tak pan Konecny za prve telefonoval a
slibili mu poslat e-mailem nabidku, za druhe ten stejny pan Konecny
take mailoval a posilal poptavku e-mailem. Tim okamzikem na to
zapomnel a povazoval to za vyrizene - jakmile mu prijde nabidka,
potvrdi ji a bude to.

Takze to dopadlo presne jako "co je psano, to je dano" - pan Konecny
ma ve sve odchozi poste odeslanou poptavku, take si pamatuje
telefonicky rozhovor, kdy zadal o nabidku, ale nema zadnou tu nabidku.
Tak co je mu to platne, kdyz to pustil z hlavy, protoze dal dva
podnety dvema ruznymi zpusoby a zadna reakce?

Jiste, ze si mel pan Konecny jeste do kalendare napsat cervenou fixou,
ze zatim nema potvrzenou objednavku, ze se ceka na nabidku. Zaroven
ale, pokud je toto pravda, tak nekdo dost spatne pracoval, kdyz
zapomnel na domluvu telefonem a zrovna tak prehledl ten e-mail...

To ovsem znamena jedno jedine. Kdyby Amtek prijal objednavku telefonem
a hned ji oznacil jako regulerni objednavku bez nejakeho potvrzovani
mailem, coz se zrovna v tomhle pripade ukazalo jako kontraproduktivni
a nespolehlive, ten dotycny obchodnik by si ji hned zapsal do
firemniho informacniho ISO systemu a objednavka by byla zarizena.

> Ono ciste teoreticky, aniz bych se chtel p.Konecneho jakkoliv
> dotknout, nebo jej sebemene podeziral z nekalych umyslu, ten
> telefoni rozhovor mohl probehnou ponekud jinak nez si p. Konecny s
> odstupem casu vybavuje. Prislusne formulace mohli byt ponekud mene
> jasne nez p.Konecny prezentuje, a clovek z Amteku to treba pochopil
> tak ze se p.Konecny znovu ozve az bude u pocitace.

Samozrejme, ze je to tvrzeni proti tvrzeni. Zrovna tak e-mail se mohl
nekde ztratit nebo ve spechu mohlo dojit k prehozeni pismenek. Precti
si schvalne ten puvodni mail z 10.12. jeste jednou. On tam pise take
dve dalsi veci - za prve, ze nabidka na dalsi poptavku mu prisla po
tydnu, za druhe pak, ze se mu to nestalo poprve, ze mu ty nabidky
chodi neustale pozde nebo vubec. Proc by si to vymyslel? Co by z toho
mel?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

==========================================================
Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
telefon: 475 501 627, mobil: 602 409 601, fax: 475 511 338
web: http://www.clexpert.cz, e-mail: clexpert@clexpert.cz
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz
==========================================================
 





Další informace o konferenci Hw-list