ADT75

gatilo gatilo@centrum.cz
Neděle Prosinec 16 23:38:03 CET 2007

 16.12.2007, 23:04:09
Priznavam, ze ja v tom nic nepochopitelneho nevidim. Obchod je prece
svobodnou dohodou dvou stran, kdy obe maji pravo stanovovat si
podminky (obcas se do toho jeste mota zakon).
Nikde neni dano ze obchodnik musi pristoupit na vse co zakaznik
pozaduje.
Kdyz prodavam kilo cibule po 8KC a zakaznich chce za 1KC, obchod
nebude.
Kdyz pozaduji platbu na drevo a zakaznik chce zaplatit az po
velikonocich, obchod nebude.
Kdyz prodavam cibuli v kilovych saccich a zakaznik chce jen 50g,
obchod nebude.
Kdyz chci pisemnou objednavku a zakaznik neumi psat,obchod nebude.
V pripade ze obchoduji v miste kde je hodne obchodniku s cibuli a
hodne negramotnych asi brzo zkrachuji, pokud jsem jediny siroko
daleko, a vetsina lidi umi cist a psat, jeden odmitnuty zakaznik mne
nepolozi.
Tusim se tomu rika zakon NABIDKY a poptavky.

Pripad p. Konecneho jasne ukazuje na vyhody pisemne komunikace pred
telefonem. P. Konecny si telefonicky neco domluvil s nekym v Amteku,
ale pak na to zapomel, protoze mel fofr. A v Amteku na to dotycny taky
zapomel, protoze mel fofr jeste vetsi, nebo mozna proto ze zrovna
vrkal do mlade ucetni, to nevime.
Kdyby komunikace probehla mailem, p. Konecny by o tom mel zaznam, a
pravdepodobne by poptavku 2. ci 3. den urgoval. Rovnez v Amteku by o
tom byl zaznam, na ktery je tezke zapomenou, chtene ci nechtene.

Ono ciste teoreticky, aniz bych se chtel p.Konecneho jakkoliv
dotknout, nebo jej sebemene podeziral z nekalych umyslu, ten telefoni
rozhovor mohl probehnou ponekud jinak nez si p. Konecny s odstupem
casu vybavuje. Prislusne formulace mohli byt ponekud mene jasne nez
p.Konecny prezentuje, a clovek z Amteku to treba pochopil tak ze se
p.Konecny znovu ozve az bude u pocitace.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz