DVB-T anténa praha, co pořídit?

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Čtvrtek Prosinec 13 14:03:31 CET 2007

Dne Thursday 13 of December 2007 10:55:21 Tomáš Chvátal napsal(a):
> Taky nejsem antenar, ale taky doporucuji matraci. Jsou az prekvapive dobre.
> Bydlim 30km od centra Prahy a nevim proc, ale matrace se zesikem mi chodi
> na dvb trochu lepe
> nez veeeelkaa yagi se zesikem. :-( A to jsem si od yagi tolik sliboval.

Obecně nejsou (v našich podmínkách) vůbec doporučovány anténní zesilovače.
Důvod je jednoduchý, ten zesilovač je širokopásmový tudíž z jeho výstupu kromě
užitečného signálu lezou i produkty směšování a ty třeba(?) na analogu
nevadily, ale digitál s tím má velký potíže, vedoucí ke kostičkování v místě
kde je signálu jinak dostatek.

Ještě k tý mojí situaci, koukal jsem se na to znovu a z okna se hooodně musím
vyklonit abych viděl na petřínskou věž a pokud nejsou liché moje odhady, tak
se vysílačem praha-strahov myslí až tzv. televizní věž nad stadionama. Takže
tam určitě nevidim a je to přes celou masu paneláku.
Žižkov vidím normálně z okna a ten ZP dost pravděpodobně taky.
Vevnitř v tom železobetonu s oknama s hliníkovejma žaluziema nechytím ani na
kus drátu ani na l/4 dipól ani na pokojovou anténu od STB ani na dvojitej
teleskop, od nějaký televize, pořádně vůbec nic.
Když anténu vystrčím z okna, je to lepší ale použitelný ne.
Holt anténa přijde na střechu stejně tam už čtyři antény a dvě ronji mám.
Podle mapy co je na stránkách českých radiokomunikací jsem v místě kde má
stačit pokojová anténa.
Jak už jsem napsal, zkoušel jsem to s STB který pravda moc důvěryhodný není,
ale té pc televizní kartě docela věřím, protože má  vysoce nadprůměrný obraz
při příjmu analogu.

> Smerovejsi je asi o neco ta yagi, matrace je dost siroka, takze mozna pro
> Vase reseni lepsi (zalezi na uhlech na Zizkov a Strahov).
> Z Barandova to bude docela velkej uhel mezi nima, ne ? Pokud to pujde,
> zkousel bych dat jednu antenu na stred a brat to postranima
> lalokama, protoze peklo se slucovanim dvou anten by mi za to nestalo. Ale
> ... - nejsem antenar.

No úhel je právě cca 40° to je ten průser.

> Jinak matraci mam volnou doma, muzu pujcit k vyzkouseni.

Rád využiju, napíšu soukromě.

Jakub Ladman