TGV

Zdenek zdej@atlas.cz
Pátek Duben 13 09:57:39 CEST 2007


Diky za vycerpavajici odpoved.
Zdenek

Rollfree napsal(a):
> V napajeni tramvaji a trolejbusu je kupodivu docela gulas.
> V ruznych mestech je to ruzne - je to mezi 600V a 750V ss. Dokonce
> je v ruznych mestech ruzne polarita u tramvaji - nekde je na troleji +
> a na kolejnicich -, jinde je to naopak (napr. Brno ma na kolejnicich +).
> 
> Metro ma napajeni napajeci kolejnici. Po shlednuti americkych
> akcnich filmu (kde je padouch zabit vybojem vysokeho napeti pote,
> co ho kladny hrdina hodi na koleje metra) jsem si vzdy myslel, ze
> napajeni je mezikolejnicovym napetim. Ale neni to tak, na boku
> metra je pomocna kolejnice, po ktere jezdi zespodu sberac.
> Napajeni je tusim 750V ss.
> 
> Vlaky maji u nas 3 kV ss (sever republiky) a 25 kV/50 Hz (jih).
> Jako relikt minulosti zbyla (myslim ze uz jen jedina) trat 1500 V ss.
> V zahranici (D, A) se pouziva 15 kV/16.7 Hz.
> Moderni masinky byvaji a soupravy byvaji dvou az trisystemove.
> 
> rollfree
> 



Další informace o konferenci Hw-list