TGV

Rollfree rollfree@volny.cz
Čtvrtek Duben 12 18:52:07 CEST 2007


V napajeni tramvaji a trolejbusu je kupodivu docela gulas.
V ruznych mestech je to ruzne - je to mezi 600V a 750V ss. Dokonce
je v ruznych mestech ruzne polarita u tramvaji - nekde je na troleji +
a na kolejnicich -, jinde je to naopak (napr. Brno ma na kolejnicich +).

Metro ma napajeni napajeci kolejnici. Po shlednuti americkych
akcnich filmu (kde je padouch zabit vybojem vysokeho napeti pote,
co ho kladny hrdina hodi na koleje metra) jsem si vzdy myslel, ze
napajeni je mezikolejnicovym napetim. Ale neni to tak, na boku
metra je pomocna kolejnice, po ktere jezdi zespodu sberac.
Napajeni je tusim 750V ss.

Vlaky maji u nas 3 kV ss (sever republiky) a 25 kV/50 Hz (jih).
Jako relikt minulosti zbyla (myslim ze uz jen jedina) trat 1500 V ss.
V zahranici (D, A) se pouziva 15 kV/16.7 Hz.
Moderni masinky byvaji a soupravy byvaji dvou az trisystemove.

rollfree

*****************************

Tramvaje nebo metro funguji na stejnem napeti jako nektera zeleznice?

Zdenek




Další informace o konferenci Hw-list