RE: Problém s motorem Felicia 1.3/50

David Veramon david.veramon@seznam.cz
Úterý Duben 10 10:13:46 CEST 2007

Škrtící klapa to opravdu může být. Jsou v ní odporové dráhy, které se časem
zašpiní a ojedou (stejně jako u potenciometru). Měl jsem stejný problém na
Cordobě, kde je to obdobné. Klapu jsem rozebral, vyčistil a fungovala v
pohodě dalších cca 30.000 Km. David B.

    ----- Original Message -----
    From: Pavel Troller
    To: hw-list@hw.cz
    Sent: Tuesday, April 10, 2007 8:36 AM
    Subject: OT: Problém s motorem Felicia 1.3/50

    Zdravím,
      blíží se léto a hodlám dát auto do servisu, tak si dovolím se zeptat
místních
    znalců, zda by někdo nevěděl...
      Už několik let mi dělá motor u Feldy 1.3i/50kW s monovstřikem tento
problém:
      Za studena jede jako drak, startuje vždy bez problémů, v zimním období
    prakticky nemá chybu. Jakmile však jsou teploty okolí vyšší, zvláště v
létě, po
    zahřátí vykazuje zajímavý problém při požadavku na náhlé zvýšení výkonu.
Pokud
    je delší dobu na malém výkonu (volnoběh, jízda z kopce, jen malý
plyn...) a pak
    "na to dupnu", ihned po přidání plynu "poskočí", tj. chce podat výkon,
ale pak
    "zvadne" - buď vyloženě vysadí, nebo výkon alespoň podstatně poklesne.
Tahle
    "pauza" trvá tak 400 ms. Poté opět najede, zdá se mi, že i výkonem
vyšším,
    nežli by byl jeho trvalý, ale pak zase třeba vysadí. Tohle se tak 2x -
3x
    opakuje, auto přitom skáče jak jankovitý mezek. Konečně se pak uklidní a
začne
    podávat svůj stálý výkon. Dá se z toho vyvést i úplným ubráním plynu a
pak
    pomalým přidáváním, což ovšem není manévr vhodný třeba v okamžiku, kdy
chcete
    někoho předjet :-).
      Dělá to při libovolných otáčkách, třeba i na 3000 - 3500 rpm. Tehdy se
zdá,
    že celý ten proces probíhá rychleji. Pokud se to stane při rozjezdu a
člověk
    to neuhlídá, může i chcípnout a pak mu chvilku trvá, než se dá
nastartovat
    (tak 5 sekund startuje naprázdno a pak zabere). Obzvlášť vtipné
uprostřed
    křižovatky, člověk si zopakuje pocity z autoškoly :-).
      V servisu tvrdí, že to je na výměnu klapkové komory za 20 kKč. Moje
laická
    intuice s tím nesouhlasí - nemůže to být jen chybný údaj nějakého čidla
? Dává
    mi to pocit, že ECU má dojem, že něco je špatně, přiškrtí vstřik, až je
moc
    chudá směs, pak si toho všimne, zase přidá, a tento děj se může i
opakovat.
    Nebo mne taky napadlo kolísání tlaku paliva, když při prudké akceleraci
je
    větší spotřeba a nestačila by dodávka... To by ale bylo horší na
studeném
    motoru, kdy je sycení směsi větší, a naopak tehdy se to vůbec
neprojevuje.
      Každá rada či zkušenosti jsou vítány!
            S pozdravem Pavel Troller