<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1106" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><SPAN class=320350908-10042007><FONT face=Arial color=#0000ff 
size=2>Škrtící klapa to opravdu může být. Jsou v ní odporové dráhy, které se 
časem zašpiní a ojedou (stejně jako u potenciometru). Měl jsem stejný problém na 
Cordobě, kde je to obdobné. Klapu jsem rozebral, vyčistil a fungovala v pohodě 
dalších cca 30.000 Km. David B.</FONT></SPAN></DIV>
<BLOCKQUOTE dir=ltr style="MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <BLOCKQUOTE 
  style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
    <DIV 
    style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
    <A title=patrol@sinus.cz href="mailto:patrol@sinus.cz">Pavel Troller</A> 
    </DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@hw.cz 
    href="mailto:hw-list@hw.cz">hw-list@hw.cz</A> </DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Tuesday, April 10, 2007 8:36 
    AM</DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> OT: Problém s motorem Felicia 
    1.3/50</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT><FONT face=Arial 
    size=2></FONT><BR></DIV>Zdravím,<BR>&nbsp; blíží se léto a hodlám dát auto 
    do servisu, tak si dovolím se zeptat místních<BR>znalců, zda by někdo 
    nevěděl...<BR>&nbsp; Už několik let mi dělá motor u Feldy 1.3i/50kW s 
    monovstřikem tento problém:<BR>&nbsp; Za studena jede jako drak, startuje 
    vždy bez problémů, v zimním období<BR>prakticky nemá chybu. Jakmile však 
    jsou teploty okolí vyšší, zvláště v létě, po<BR>zahřátí vykazuje zajímavý 
    problém při požadavku na náhlé zvýšení výkonu. Pokud<BR>je delší dobu na 
    malém výkonu (volnoběh, jízda z kopce, jen malý plyn...) a pak<BR>"na to 
    dupnu", ihned po přidání plynu "poskočí", tj. chce podat výkon, ale 
    pak<BR>"zvadne" - buď vyloženě vysadí, nebo výkon alespoň podstatně 
    poklesne. Tahle<BR>"pauza" trvá tak 400 ms. Poté opět najede, zdá se mi, že 
    i výkonem vyšším,<BR>nežli by byl jeho trvalý, ale pak zase třeba vysadí. 
    Tohle se tak 2x - 3x <BR>opakuje, auto přitom skáče jak jankovitý mezek. 
    Konečně se pak uklidní a začne<BR>podávat svůj stálý výkon. Dá se z toho 
    vyvést i úplným ubráním plynu a pak<BR>pomalým přidáváním, což ovšem není 
    manévr vhodný třeba v okamžiku, kdy chcete<BR>někoho předjet :-).<BR>&nbsp; 
    Dělá to při libovolných otáčkách, třeba i na 3000 - 3500 rpm. Tehdy se 
    zdá,<BR>že celý ten proces probíhá rychleji. Pokud se to stane při rozjezdu 
    a člověk<BR>to neuhlídá, může i chcípnout a pak mu chvilku trvá, než se dá 
    nastartovat<BR>(tak 5 sekund startuje naprázdno a pak zabere). Obzvlášť 
    vtipné uprostřed<BR>křižovatky, člověk si zopakuje pocity z autoškoly 
    :-).<BR>&nbsp; V servisu tvrdí, že to je na výměnu klapkové komory za 20 
    kKč. Moje laická<BR>intuice s tím nesouhlasí - nemůže to být jen chybný údaj 
    nějakého čidla ? Dává<BR>mi to pocit, že ECU má dojem, že něco je špatně, 
    přiškrtí vstřik, až je moc<BR>chudá směs, pak si toho všimne, zase přidá, a 
    tento děj se může i opakovat.<BR>Nebo mne taky napadlo kolísání tlaku 
    paliva, když při prudké akceleraci je<BR>větší spotřeba a nestačila by 
    dodávka... To by ale bylo horší na studeném<BR>motoru, kdy je sycení směsi 
    větší, a naopak tehdy se to vůbec neprojevuje.<BR>&nbsp; Každá rada či 
    zkušenosti jsou vítány!<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; S 
    pozdravem Pavel 
    Troller<BR>_______________________________________________<BR>HW-list 
    mailing list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A 
    href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A 
    href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>