<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1106" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><SPAN class=320350908-10042007><FONT face=Arial color=#0000ff
size=2>Škrtící klapa to opravdu může být. Jsou v ní odporové dráhy, které se
časem zašpiní a ojedou (stejně jako u potenciometru). Měl jsem stejný problém na
Cordobě, kde je to obdobné. Klapu jsem rozebral, vyčistil a fungovala v pohodě
dalších cca 30.000 Km. David B.</FONT></SPAN></DIV>
<BLOCKQUOTE dir=ltr style="MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=patrol@sinus.cz href="mailto:patrol@sinus.cz">Pavel Troller</A>
</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@hw.cz
href="mailto:hw-list@hw.cz">hw-list@hw.cz</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Tuesday, April 10, 2007 8:36
AM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> OT: Problém s motorem Felicia
1.3/50</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT><FONT face=Arial
size=2></FONT><BR></DIV>Zdravím,<BR> blíží se léto a hodlám dát auto
do servisu, tak si dovolím se zeptat místních<BR>znalců, zda by někdo
nevěděl...<BR> Už několik let mi dělá motor u Feldy 1.3i/50kW s
monovstřikem tento problém:<BR> Za studena jede jako drak, startuje
vždy bez problémů, v zimním období<BR>prakticky nemá chybu. Jakmile však
jsou teploty okolí vyšší, zvláště v létě, po<BR>zahřátí vykazuje zajímavý
problém při požadavku na náhlé zvýšení výkonu. Pokud<BR>je delší dobu na
malém výkonu (volnoběh, jízda z kopce, jen malý plyn...) a pak<BR>"na to
dupnu", ihned po přidání plynu "poskočí", tj. chce podat výkon, ale
pak<BR>"zvadne" - buď vyloženě vysadí, nebo výkon alespoň podstatně
poklesne. Tahle<BR>"pauza" trvá tak 400 ms. Poté opět najede, zdá se mi, že
i výkonem vyšším,<BR>nežli by byl jeho trvalý, ale pak zase třeba vysadí.
Tohle se tak 2x - 3x <BR>opakuje, auto přitom skáče jak jankovitý mezek.
Konečně se pak uklidní a začne<BR>podávat svůj stálý výkon. Dá se z toho
vyvést i úplným ubráním plynu a pak<BR>pomalým přidáváním, což ovšem není
manévr vhodný třeba v okamžiku, kdy chcete<BR>někoho předjet :-).<BR>
Dělá to při libovolných otáčkách, třeba i na 3000 - 3500 rpm. Tehdy se
zdá,<BR>že celý ten proces probíhá rychleji. Pokud se to stane při rozjezdu
a člověk<BR>to neuhlídá, může i chcípnout a pak mu chvilku trvá, než se dá
nastartovat<BR>(tak 5 sekund startuje naprázdno a pak zabere). Obzvlášť
vtipné uprostřed<BR>křižovatky, člověk si zopakuje pocity z autoškoly
:-).<BR> V servisu tvrdí, že to je na výměnu klapkové komory za 20
kKč. Moje laická<BR>intuice s tím nesouhlasí - nemůže to být jen chybný údaj
nějakého čidla ? Dává<BR>mi to pocit, že ECU má dojem, že něco je špatně,
přiškrtí vstřik, až je moc<BR>chudá směs, pak si toho všimne, zase přidá, a
tento děj se může i opakovat.<BR>Nebo mne taky napadlo kolísání tlaku
paliva, když při prudké akceleraci je<BR>větší spotřeba a nestačila by
dodávka... To by ale bylo horší na studeném<BR>motoru, kdy je sycení směsi
větší, a naopak tehdy se to vůbec neprojevuje.<BR> Každá rada či
zkušenosti jsou vítány!<BR> S
pozdravem Pavel
Troller<BR>_______________________________________________<BR>HW-list
mailing list - sponsored by <A
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>