TGV
CNCnet.info
hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Duben 5 10:49:00 CEST 2007
Ne zda se ze naprosto nerozumite Vy me.
To o cem vy pisete muze mit vliv na celkovou spotrebovanou energii v
celem pokusu (to po jake krivce a za jak dlouho se dostali na jakou
rychlost), ale v pripade ze se bavime o okamzitem prikonu tak nehraje
roli cas. Prosim nezamenujte energii a prikon - je v tom vyrazny rozdil
- u prikonu nehraje roli cas je to dosti blbe receno energie za cas t=0.
Proto v naseldujicim odstavci sice pisu o energii, ale jen proto, ze se
to lepe predstavuje - jen si musite pak za cas dosadit tu nulu - nebo
spis aplikovat na prikon.
Pro udrzovani nejake rychlosti je treba enerigie na prekonani valiveho
treni kol a energie na prekonani odporu vzduchu zadna jina pokud kola
neklouzou (a i kdyby klouzala nelze predpokladat ze to nejak ovlivni
graf - tezko si predstavit ze by treba 1MW obrusoval kola - to by z nich
nic nezbylo po prvnim kilometru). Zadna jina energie treba neni - na
valivy odpor je treba sypat prikon po x^2 a pro odpor vzduchu po x^3.
Takze po jakoukoliv rychlost kterou si vymyslite musi odpovidat prikon
souctu techto krivek.
Pokud zrychlujete jen se ten graf posune o neco nahoru kvuli prikonu na
zrychlovani - ta energie na zrychlovani je konstatni z toho jak graf
ryclosti na case stoupa linearne. Je to vicemene rovnomerne zrychleny
pohyb s nekolika pauzami. Rozhodne ale ta energie pro zrychlovani nemuze
narovnat graf x^3 + x^2 do primky nebot v te rovnici je to konstanta
(posunuti na ose Y). energie na zrychlovani neni funkci rychlosti -
nezavisi na ni.
RadekCX
Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):
....
Další informace o konferenci Hw-list