TGV
Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Duben 5 10:10:30 CEST 2007
Odpovědi v textu:
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of CNCnet.info
Subject: Re: TGV
Ne, pochopil jsme Vas dobre, ale vsimete si, ze graf zrychlovani je az
napar predelu vicemene linerni (minimalne stredni cast) a tomu nemuze
odpovidat linearni graf dodavaneho vykonu - nicmene cas nehraje zadnou
roli viz nize.
>>M: Ale na spodním grafu vidíte, te příkon skutečně přibližně lineárně stoupá :-). To odpovídá mému předpokladu, že během zrychlování udržovali tah (a tedy příkon) na mezi adheze. Předpokládám, že tam byla v činosti protiskluzová regulace, která udržovala příkon tak aby byl tah neustále přibližně na mezi adheze.
Uz jsem to tu psal - energie potrebna na zrychlovani je stala pokud je
zrychleni konstatni cemuz odpovida rovnomerne zvetsovani rychlosti
(linearni graf rychlosti na casu) a to zpusobi jen posunuti celeho grafu
prikon/rychlost v ose Y.
>>M: Souhlas pokud si rozumíme, že v tomto předpokladu nepočítáte jízdní odpory.
Nopak to cele co pisu predpoklada, ze kola NEKLOUZOU jinak by se muselo
pocitat jeste s energii premenujici se na treni - pokud tedy
>>M: Jenže v reálném životě prostě s prokluzem počítat musíte. A musíte mu přizpůsobit rozjezd tak, abyste se do skluzu nedostal. A to tam právě dělají :-). V okamžiku, kdy by došlo k prokuzu dojde k dramatickému poklesu tahu a tedy ke ztrátě možnosti zrychlovat. Pokud nezareaguje obsluha nebo regulace snížením tahu (příkonu) může dojít k prudkému roztočení kol a třeba až k roztržení odstředivou silou. Takže prokluz může být i velmi nebezpečný.
predpokladame, ze kola neklouzou je celkova energie rovna souctu energii
potrebne na zrychlovani, prekonani valiveho odporu a prekonani odporu
vzduchu (urcite budou jeste dalsi, ale ty lze zanedbat) - vsimnete si,
ze cas nehraje absolutne zadnou roli - resime graf spotreba vs rychlost
- je jedno jakym zpusobem se na konkretni rychlost dostanete.
>>M: Souhlas za předpokladu, že při tom nepřekročíte mez adheze.
Martin.
RadekCX
Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):
> Nepochopil jste mě. Nebo jsem dobře neobjasnil co jsem chtěl říci.
> Kdyby nebylo adheze, měla by křivka závislosti příkonu na rychlosti
> odpovídat Vaší rovnici. V Baluově grafu je však tato závislost
> přibližně lineární. Svou odpovědí jsem se snažil vysvětlit tento
> rozpor. Samozřejmě do hry vstupuje ještě to, že TGV při pokusu nejelo
> ustálenou rychlostí, ale výrazně zrychlovalo.
>
> Teoreticky, kdyby nebylo adheze (+ zanedbáme mechanickou odolnost
> zařízení i lidí :-) ), na začátku pokusu by se dodal hned plný výkon.
> Nastalo by obrovské zrychlení, které by v závislosti na vzrůstajícím
> odporu postupně klesalo až k ustálené rychlosti. V reálném životě to
> ale nakonec dopadne tak, jak to Balu namaloval. Tj. Výkon se musí
> přidávat postupně v závislosti na rychlosti (adhezi).
>
> Martin.
>
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list