TGV

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Duben 5 09:41:39 CEST 2007


A co v ložiskách? Tam je taky jen valivý odpor? BTW v kolejích je
druhej pól vedení, kterej se sbírá na lokomotivě na kolech nějakým
kartáčem a tam asi bude nějaký tření.

P.K.

5.4.07, Cihak@dkv.lbc.cd.cz <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>:
> Nevím, zda zanedbatelnou, ale v těchto rychlostech již zřejmě malou. Odpor
> vzduchu tu už bude daleko největší složha jízdního odporu.
>
> Mimochodem mezi kolem a kolejnicí by nemělo dojít ke tření :-). Tření
> znamená prokluz kol a to znamená problém. Zejména při brždění ale i při
> zrychlování. Ale je tam valivý odpor.
>
>     Martin.
>
>
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
> Behalf Of Snehulak
> Sent: Thursday, April 05, 2007 9:15 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: TGV
>
> Zajimalo by me teda jakou roli tam hraje to treni tech kol a vubec odpor
> soukoli atd.... V tomto bude asi daleko lepsi maglev
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train
>
> Taky dosahuje vyssich rychlosti a uz se nekde komercne pouziva.
>
> s pozdravem
>
> snehulak
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>


Další informace o konferenci Hw-list