TGV
Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Duben 5 09:36:12 CEST 2007
Nevím, zda zanedbatelnou, ale v těchto rychlostech již zřejmě malou. Odpor vzduchu tu už bude daleko největší složha jízdního odporu.
Mimochodem mezi kolem a kolejnicí by nemělo dojít ke tření :-). Tření znamená prokluz kol a to znamená problém. Zejména při brždění ale i při zrychlování. Ale je tam valivý odpor.
Martin.
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Snehulak
Sent: Thursday, April 05, 2007 9:15 AM
To: HW-news
Subject: Re: TGV
Zajimalo by me teda jakou roli tam hraje to treni tech kol a vubec odpor soukoli atd.... V tomto bude asi daleko lepsi maglev
http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train <http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train>
Taky dosahuje vyssich rychlosti a uz se nekde komercne pouziva.
s pozdravem
snehulak
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20070405/3651e5c8/attachment-0002.htm
Další informace o konferenci Hw-list