TGV

Snehulak snehulak@gmail.com
Čtvrtek Duben 5 09:15:26 CEST 2007


Zajimalo by me teda jakou roli tam hraje to treni tech kol a vubec odpor
soukoli atd.... V tomto bude asi daleko lepsi maglev

http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train

Taky dosahuje vyssich rychlosti a uz se nekde komercne pouziva.

s pozdravem

snehulak



On 05/04/07, CNCnet.info <hwnews@cncnet.info> wrote:
>
> Ne, pochopil jsme Vas dobre, ale vsimete si, ze graf zrychlovani je az
> napar predelu vicemene linerni (minimalne stredni cast) a tomu nemuze
> odpovidat linearni graf dodavaneho vykonu - nicmene cas nehraje zadnou
> roli viz nize.
>
> Uz jsem to tu psal - energie potrebna na zrychlovani je stala pokud je
> zrychleni konstatni cemuz odpovida rovnomerne zvetsovani rychlosti
> (linearni graf rychlosti na casu) a to zpusobi jen posunuti celeho grafu
> prikon/rychlost v ose Y.
>
> Nopak to cele co pisu predpoklada, ze kola NEKLOUZOU jinak by se muselo
> pocitat jeste s energii premenujici se na treni - pokud tedy
> predpokladame, ze kola neklouzou je celkova energie rovna souctu energii
> potrebne na zrychlovani, prekonani valiveho odporu a prekonani odporu
> vzduchu (urcite budou jeste dalsi, ale ty lze zanedbat) - vsimnete si,
> ze cas nehraje absolutne zadnou roli - resime graf spotreba vs rychlost
> - je jedno jakym zpusobem se na konkretni rychlost dostanete.
>
> RadekCX
>
> Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):
> > Nepochopil jste mě. Nebo jsem dobře neobjasnil co jsem chtěl říci. Kdyby
> nebylo adheze, měla by křivka závislosti příkonu na rychlosti odpovídat Vaší
> rovnici. V Baluově grafu je však tato závislost přibližně lineární. Svou
> odpovědí jsem se snažil vysvětlit tento rozpor. Samozřejmě do hry vstupuje
> ještě to, že TGV při pokusu nejelo ustálenou rychlostí, ale výrazně
> zrychlovalo.
> >
> > Teoreticky, kdyby nebylo adheze (+ zanedbáme mechanickou odolnost
> zařízení i lidí :-) ), na začátku pokusu by se dodal hned plný výkon.
> Nastalo by obrovské zrychlení, které by v závislosti na vzrůstajícím odporu
> postupně klesalo až k ustálené rychlosti. V reálném životě to ale nakonec
> dopadne tak, jak to Balu namaloval. Tj. Výkon se musí přidávat postupně v
> závislosti na rychlosti (adhezi).
> >
> >       Martin.
> >
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20070405/d3098f75/attachment-0005.htm 


Další informace o konferenci Hw-list