Zajimalo by me teda jakou roli tam hraje to treni tech kol a vubec odpor soukoli atd.... V tomto bude asi daleko lepsi maglev<br><br><a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train">http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train
</a><br><br>Taky dosahuje vyssich rychlosti a uz se nekde komercne pouziva.<br><br>s pozdravem<br><br>snehulak <br><br><br><br><div><span class="gmail_quote">On 05/04/07, <b class="gmail_sendername">CNCnet.info</b> &lt;<a href="mailto:hwnews@cncnet.info">
hwnews@cncnet.info</a>&gt; wrote:</span><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">Ne, pochopil jsme Vas dobre, ale vsimete si, ze graf zrychlovani je az
<br>napar predelu vicemene linerni (minimalne stredni cast) a tomu nemuze<br>odpovidat linearni graf dodavaneho vykonu - nicmene cas nehraje zadnou<br>roli viz nize.<br><br>Uz jsem to tu psal - energie potrebna na zrychlovani je stala pokud je
<br>zrychleni konstatni cemuz odpovida rovnomerne zvetsovani rychlosti<br>(linearni graf rychlosti na casu) a to zpusobi jen posunuti celeho grafu<br>prikon/rychlost v ose Y.<br><br>Nopak to cele co pisu predpoklada, ze kola NEKLOUZOU jinak by se muselo
<br>pocitat jeste s energii premenujici se na treni - pokud tedy<br>predpokladame, ze kola neklouzou je celkova energie rovna souctu energii<br>potrebne na zrychlovani, prekonani valiveho odporu a prekonani odporu<br>vzduchu (urcite budou jeste dalsi, ale ty lze zanedbat) - vsimnete si,
<br>ze cas nehraje absolutne zadnou roli - resime graf spotreba vs rychlost<br>- je jedno jakym zpusobem se na konkretni rychlost dostanete.<br><br>RadekCX<br><br><a href="mailto:Cihak@dkv.lbc.cd.cz">Cihak@dkv.lbc.cd.cz</a>
 napsal(a):<br>&gt; Nepochopil jste mě. Nebo jsem dobře neobjasnil co jsem chtěl říci. Kdyby nebylo adheze, měla by křivka závislosti příkonu na rychlosti odpovídat Vaší rovnici. V Baluově grafu je však tato závislost přibližně lineární. Svou odpovědí jsem se snažil vysvětlit tento rozpor. Samozřejmě do hry vstupuje ještě to, že TGV při pokusu nejelo ustálenou rychlostí, ale výrazně zrychlovalo.
<br>&gt;<br>&gt; Teoreticky, kdyby nebylo adheze (+ zanedbáme mechanickou odolnost zařízení i lidí :-) ), na začátku pokusu by se dodal hned plný výkon. Nastalo by obrovské zrychlení, které by v závislosti na vzrůstajícím odporu postupně klesalo až k ustálené rychlosti. V reálném životě to ale nakonec dopadne tak, jak to Balu namaloval. Tj. Výkon se musí přidávat postupně v závislosti na rychlosti (adhezi).
<br>&gt;<br>&gt;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Martin.<br>&gt;<br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list&nbsp;&nbsp;-&nbsp;&nbsp;sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz
</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br></blockquote></div><br>