TGV

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Duben 5 08:47:28 CEST 2007


Nepochopil jste mě. Nebo jsem dobře neobjasnil co jsem chtěl říci. Kdyby nebylo adheze, měla by křivka závislosti příkonu na rychlosti odpovídat Vaší rovnici. V Baluově grafu je však tato závislost přibližně lineární. Svou odpovědí jsem se snažil vysvětlit tento rozpor. Samozřejmě do hry vstupuje ještě to, že TGV při pokusu nejelo ustálenou rychlostí, ale výrazně zrychlovalo.

Teoreticky, kdyby nebylo adheze (+ zanedbáme mechanickou odolnost zařízení i lidí :-) ), na začátku pokusu by se dodal hned plný výkon. Nastalo by obrovské zrychlení, které by v závislosti na vzrůstajícím odporu postupně klesalo až k ustálené rychlosti. V reálném životě to ale nakonec dopadne tak, jak to Balu namaloval. Tj. Výkon se musí přidávat postupně v závislosti na rychlosti (adhezi).

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of CNCnet.info
Sent: Thursday, April 05, 2007 8:22 AM
To: HW-news
Subject: Re: TGV


Nezlobte se na me, ale tomu odporu vzduchu je uplne jedno co se deje 
dole na kolejnici. I kdyby to byla zubacka tak ta dodana energie by mela 
kopirovat aspon priblizne x^3 - je jedno jak a za jak dlouho ji tam 
dostanete.

RadekCX

Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):
> To lze snadno vysvětlit. Při nižších rychlostech by se při plném tahu 
> proklouzla kola vůči kolejnici. Proto přidávají výkon v závislosti na 
> rychlosti tak, jak to adheze dovolí.
>
> 	Martin.
>
>   

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list