adaptivni regulatory (+ SWN 1990, 1991)

Martin Moštěk xtyca@seznam.cz
Pondělí Duben 2 16:12:51 CEST 2007

Marek Peca napsal(a):
> Dekuji za odpoved,

> to je zajimave, vsechny dily mam, prectene je mam asi zpulky a zatim
> jsem v nich nenasel nic, co by adaptivni rizeni nejak vice nez mlhave
> pripominalo. Nu, podivam se doma, co me ceka za prekvapeni.

Marik je teoreticky background pro pochopeni principu regulace (prevazne
te umelointeligentni), s jehoz pomoci lze jakykoliv regulator snadno
udelat (sam jsem pomoci nej udelal neurogeneticky v Matlabu).

> Nechci se nejak moc hadat, ale fuzzy rizeni a adaptivni rizeni,
> chcete-li, pak adaptivni rizeni v uzsim smyslu slova (jinak bychom
> mohli zvat adaptivnim rizenim vse, kde se nejak upravuji parametry --
> tedy i onen zmineny autotuning), jsou velmi odlisne veci.

Nechci tvrdit a take netvrdim ze Fuzzy regulator=adaptivni regulator,
nicmene pokud u soustavy s F.R. dojde ke zmene parametru bude F.R.
regulovat porad dobre (pokud je ovsem dobre nastavena a vytvorena baze
pravidel). No a adaptivni regulator meni parametry sveho prenosu, tudiz
se dokaze take prispusobit zmene parametru soustavy. Jedna se tedy o
robustni regulatory, kde efekt regulace je ovsem stejny - oba reguluju i
se zmenenymi parametry soustavy (tak nejak to teda aspon bylo - co si
pamatuju).

> Nedivim se, ze na Motorole HC12 se nekdo bavil s fuzzy rizenim, kdyz
> ma pro fuzzy logiku od vyrobce venovanych nekolik CISC instrukci :-).

Ano, mate pravdu-presne to je ten duvod, proc byla ta knikovna vytvorena
pro HC12.Nicmene fungovalo to moc dobre.

> [...]
> zhodnotit, co takovy regulator prinesl oproti regulatoru
> neadaptivnimu.
>
> Verte mi, ze literatury a vedeckych praci o adaptivnim i vselijakem
> jinem (fuzzy, neuronovem, prediktivnim,...) rizeni jsou tu stohy, ale
> po tech uspesich v praxi, z nichz bych si rad vzal priklad a chut do
> budouci prace, porad spise patram.
>
> Ono je pekne, ze se da cosi uridit supervedeckym nebo dabelsky
> inteligentnim regulatorem, ale kdyz se totez stejne nebo o zdibicek
> hur uridi prachsprostym PIDem, pak je ten uspech vedy/dzina v lahvi

Neznam nikoho, kdo by udelal praktickou aplikaci. Teorie holt nekdy
konci driv nez praxe. Preju hodne zdaru....

Tyca.