adaptivni regulatory (+ SWN 1990, 1991)

Jirka MWW jirka.mww@gmail.com
Pondělí Duben 2 15:46:53 CEST 2007

No já jsem s tím v letech 1991 - 1992 dělal právě na základě zmíněného
článku v SW novinách, který byl zaměřen velmi prakticky.  Šlo v podstatě o
to, že parametry soustavy nebyly předem známy, ale měnily se jen velmi
pomalu. Popisovaný algoritmus dokázal na základě regulačního zásahu a
skutečné reakce soustavy určit, jestli a kam se parametry soustavy
hýbou. Podle toho asi upravoval konstanty PID regulátoru, to už právě přesně
nevím.  Tehdy mi to chodilo ma 8051 a nějakém exotickém 8 bitovém procesoru
od Mitsubishi . Asi to nebylo nic příliš sofistikovaného, ale někdy je v
jednoduchosti síla.  Teď by se mi to hodilo, ale ty články nemůžu najít, asi
se ztratily při stěhování.