Tlumivka pro step-down

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Září 25 17:15:20 CEST 2006

Vychazejte naopak z minimalni indukcnosti a max. zvlneni pri plne zatezi.
Pri mensich odberech bude dochazet k zaniku proudu indukcnosti, nebo k
relaxaci menice.
Kompromis na odporove ztraty a ostatni ztraty na spinacich je pak zvolit
indukcnost cca 2-3x vetsi.
Moc se nespletete, kdyz budete vychazet z max. proudu zateze, vstupniho
napeti a periody menice.
To tady vychazi cca 6uH, zacal bych s civkou 10uH dimenzovanou na max. proud
(syceni pri zvlneni) 30A.
Jadro bud ferit se vzduchovou mezerou, nebo zelezoprach material 26 (zluta s
bilym pruhem) by mohl jeste na 40kHz vyhovovat.
Danhard
*******

Diky za odpovedi, konecne se tomu zas muzu venovat.
Vstupni napeti je z usmerneneho 230/24V trafa, pokusne jsem ho premeril,
naprazdo ma ss 36V a pri zatezi jen 25,6V. Mustek mam udelany z diod
MBR1645 (vim ze jsou pretizene, ale prozatim tu nic jineho nemam) a
vyhlazovace kond je slozeny z 18ks 2m2/50V/105C.
K te nesmyslne hodnote jak rikate me vedl vypocet na webovem kalkularu,
nevedel jsem jake je typicke zvlneni proudu, ktere bylo pozadovano v
zadani. Zvolil jsem alternativu pozadovaneho minimalniho vystupniho
proudu na 0,1A, abych mohl udelat rozumnou interni umelou zatez, protoze
chci aby se zdroj choval spravne i bez vnejsi zateze.
Pozadovane vystupni napeti je 24V (s toleranci rekneme 1%). Mohl byste
tedy uvest priklad navrhu tlumivky?
Diky

Tosa