V cem pisete technickou dokumentaci

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Říjen 25 18:36:10 CEST 2006

> Ne, neni to ten duvod (nebo to neni duvod jediny). Duvod je ten, ze
> TeX neni jazyk pro popis vzhledu, ale programovaci jazyk. Pokud
> udelate WYSIWYG pro jeden konkretni vzhled s vystupem do TeXu, neda
> se to pokladat za WYSIWYG k TeXu, kdyz to bude mit 0.0% funkcnosti
> TeXu.

Jo, takhle. Jako ze WYSIWYG umoznuje primo editovat v tom -WYG textu a
pripadne udelatko k TEXu nikoliv. Na to jsem ani nepomyslel, protoze
to vetsinou povazuju za nevyhodu.

> To bohuzel nebude nikdy ciste. Vzdy tam budou konstrukce typu "pokud
> je vystup v sazbe stylem X do formatu Y, tady necht je slovo
> rozdeleno takto" -- a to je vec, ktera nepatri ani do popisu formy,
> ani do popisu stylu. Jde to samozrejme udelat tak, ze se to vlozi
> nejak oddelene mezi obsah a jeste se to podmini ruznymi vystupnimi
> styly. Tohle ale neni ciste reseni...

Souhlas. I kdyz mne jako jednoduchemu uzivateli by stacilo kdyby ty
manualni dodatky k sazbe fungovaly pro jeden urcity predem zvoleny
zpusob sazby, rez pisma, velikost papiru atd. a pri jeho zmene se
musely manualne predelat. Stacilo by, kdyby na ne system umel
automaticky upozornit.

> Bylo by fajn, kdyby nekdy lidstvo vytvorilo sazeci program, ktery byl
> schopen typograficky kvalitniho vysledku bez rucniho zasahu. Otazka
> je, zda se to nekdy povede. Programu, ktere by sazely lepe (a
> samocinneji) nez TeX, je velmi malo a zatim spis plni dizertacni
> prace a sborniky, nez aby opravdu fungovaly.

Hezke, ale pro moje potreby zbytecne. Pro 95 procent firemnich
dokumentu staci epsilon-kvalitni sazba, pouze 10 x lepsi nez z MS
Wordu. Spickovou sazbu si stejne necham delat na spickovem pracovisti,
to neni nic pro amatery. Dulezite je abych mohl pripsat odstavec
(stejnym fontem, ve stejnem stylu) a nemusel to cele znova rucne
sazet. Treba v takovem rozsahu jako to kdysi umely starsi verze
WordPerfectu :-).

> MP

Ales Prochaska