[OT] Let's flame! Was: ocenovani prototypu

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Říjen 18 17:46:53 CEST 2006

Puvodni zprava ze dne 18.10.2006 od andrej jancura:

> Teda suma sumarum startovny kapital, ktory musim bezpodmienecne mat,
> 250 000Sk.

No ja bych rekl, ze i daleko vic, pokud to myslis vazne. Na druhou
stranu, zacit muzes i s daleko mene penezi. Dost zalezi na tom, co
vlastne chces delat.

> Ako rychlo sa da zarobit na Slovensku ci v Cechach tato suma?

Nekdo to vydela za pet let, nekdo za rok, nekdo za mesic, nekdo za
tyden a nekdo i za den. To zase zalezi, co delas.

> Ak to odhadnem, tak musel by som vyrobit aspon 250 kusov elektroniky
> po 1000Sk v rozumnom case.

A to by musela ta tisicovka byt zisk. A hlavne bys to musel take
prodat. No a nebo se da udelat jedna vec za 250k zisk.

> Pre zacinajucu firmu problem. Druha vec, ktoru by som nechcel
> zacinat je realna dostupnost zakaziek a ich ziskanie. Mozete to
> nazvat aj sikovnost, ale myslim si, ze statistika je v tomto smere
> velmi presna.

No a ted zcela vazne. Jestli chces zacit podnikat, tak nestaci mit
nejake ty penize na naradi a chut plivat cin na soucastky. Hlavne
totiz musis mit nejaky napad nebo jeste lepe podnikatelsky zamer. Ono
ze si vybavis dilnu a sednes si tam, tak to opravdu asi fungovat
nebude, to bys toho stesti potreboval vagon. Musis prece nejdrive
prijit s nejakym napadem, najit nejakou diru na trhu, pripadne najit
nejake firmy, ktere budou tvymi zakazniky, pro ktere budes vyvijet.

> No moje chabe skusenosti su take, ze pokial prislo na temu ceny, tak
> mi bolo vzdy tvrdo naznacene, ake su hranice a nejaka diskusia okolo
> bola vzdy dopredu vylucena.

Ale ja mel take jednu zakaznici, ktera se desne divila, kdyz jsem zase
zdrazil hodinovou sazbu na servis software, a porad mi pokladala
otazku: "A vy pouzivate pri te praci nejake jednorazove pomucky, ze je
to tak drahe?" :-))) A kdyz jsem ji to vsechno vysvetlil, proc ta cena
je tak vysoka, tak uz problem nema.

Podivej, ja nevim, jaky jsi obchodnik. Hlavne si uvedom, ze ne kazda
nabidka nebo poptavka musi bezpodminecne skoncit uzavrenim obchodu.
Vem si takove ty podomni prodejce, chodi po bytech a kazdy je
vyhazuje. Presto nekdy prodaji... Kdyz budes mit obchod, take ti tam
budou chodit lide a ne kazdy neco koupi. Dokonce to procento lidi,
kteri tam jen prijdou a odejdou s prazdnou, je hodne vysoke procento.

> To urcite zase nie, ale myslim si, ze vo vacsine pripadov to tak je,
> a robi sa len preto, aby ludia robili aspon co to a mali aspon aky
> taky prijem. Ved nie na darmo sa hovori, "Nerob nic, nebudes mat
> nic." Mozem sa ale mylit.

Nekdy se stane, ze to treba nevyjde, ale ty uz jsi pesimista od sameho
zacatku...

> Tak to bud proste risknete, alebo prerobite este viac ako zarobite.
> Aj to je realita.

Ale to je normalni. Vis, kolik ja uz jsem prodelal nejakymi spatnymi
obchodnimi rozhodnutimi? A temi dobrymi jsem zase vydelal. Ale kdyz to
delas v urcitych mantinelech, tak je to snesitelne riziko.

> Koniec koncov zrovnat napr. sluzby a servis vyvojoveho pracoviska
> Siemensu a nasej vymyslenej zacinajucej firmy sa neda.

Srovnat v cem?

> No kedysi som niekde cital, ze kazde podnikanie si musi clovek
> dopredu velmi dobre premysliet a hlavne zratat... A potom zvazit aj
> mozne varianty a situacie.

No ale ty nemas zadne podklady, jak jsem si vsiml. Co chces pocitat?
Mas jen nejake naklady, ale zadne plany. Nebo ano?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz