[OT] Let's flame! Was: ocenovani prototypu

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Říjen 18 17:47:42 CEST 2006

> Myslim si, ze realita je nasledovna, zobral som si cenniky dostupne na webe
> a dospel som k nasledovnemu: vybavenie dielne cca 150 000Sk

Takhle se to neda brat. Umel bych zaskrtat v katalogu vybaveni dilny
treba za milion ale to je prave to co neni realita. Vzdycky se da
zacit s jednoduchym vybavenim na vhodnych zakazkach, ostatne pri dobre
organizaci prace se da spousta vykonu nakoupit od jinych firem aniz by
kvalita prace ci profit utrpely.

> elektroniky po 1000Sk v rozumnom case. Pre zacinajucu firmu problem.

To souhlasim. Elektroniku po 1000 Sk si muze dovolit vyrabet velka,
zavedena firma s mnoha zamestnanci. Mala firma musi hledat unikatni
zakazky ktere nikdo dalsi neumi nebo nechce protoze jsou moc slozite,
pripadne si musi vymyslet vlastni produkt.

> No moje chabe skusenosti su take, ze pokial prislo na temu ceny, tak mi
> bolo vzdy tvrdo naznacene, ake su hranice a nejaka diskusia okolo bola vzdy
> dopredu vylucena.

Ano, to proto, ze jste se (dle meho odhadu) cpal na piskoviste velkych
dodavatelu.

> Tak to bud proste risknete, alebo prerobite este viac ako zarobite. Aj to
> je realita. Koniec koncov zrovnat napr. sluzby a servis vyvojoveho
> pracoviska Siemensu a nasej vymyslenej zacinajucej firmy sa neda.

Neda, ale neda se srovnat rada jinych veci. Zkuste si najit zakazku za
kterou by si Siemens rekl 2,000,000 a nabidnete ji za pul milionu.
Zakaznik bude vedet, ze nebude mit treba 24/7 servis ale pri trose
stesti mu bude 1,500,000 chybet a vezme vas z tohoto duvodu :-) Vy
zase nemusite platit servisni, testovaci, obchodni, metrologicke a
janevimjake oddeleni a tudiz vam toho pul melounu bude na vyvoj
stacit.

> No kedysi som niekde cital, ze kazde podnikanie si musi clovek dopredu
> velmi dobre premysliet a hlavne zratat... A potom zvazit aj mozne varianty
> a situacie.

Nesouhlasim. Clovek se do toho musi proste pustit a delat co umi
nejlip a jak to umi nejlip. Jestli je opravdu dobry a bude mit trochu
stesti navic, zisk se dostavi. Kdyz bude sedet doma a pocitat kolik
stoji pajecka a za jak dlouho se mu to vrati tak neudela nikdy nic.
Tohle si muze dovolit az bude mit sve vlastni oddeleni financniho
planovani...

> Andrej

Ales Prochaska