[OT] Let's flame! Was: ocenovani prototypu

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Říjen 18 16:16:39 CEST 2006

> No to zalezi na tom, jestli s tim produktem neco delas nebo nedelas, a
> jestli tu svou praci take prodas. Pritom nejakych 12 stovek penez za
> kompilator je jen mala cast investic, pokud chces vubec neco delat...

Myslim si, ze realita je nasledovna, zobral som si cenniky dostupne na webe
a dospel som k nasledovnemu: vybavenie dielne cca 150 000Sk (letovacka,
zdroj, 100MHz osciloskop a SW) potom som si zratal, ze musim este z niecoho
zit, teda povedzme 100 000Sk na rok (aby to nebolo len stane minimum). Teda
suma sumarum startovny kapital, ktory musim bezpodmienecne mat, 250 000Sk.
Ako rychlo sa da zarobit na Slovensku ci v Cechach tato suma? Ak to
odhadnem, tak musel by som vyrobit aspon 250 kusov elektroniky po 1000Sk v
rozumnom case. Pre zacinajucu firmu problem. Druha vec, ktoru by som
nechcel zacinat je realna dostupnost zakaziek a ich ziskanie. Mozete to
nazvat aj sikovnost, ale myslim si, ze statistika je v tomto smere velmi
presna.

> Tak mu rekni, ze ses ve skole dobre ucil a proto si ted muzes pocitat
> vic penez nez ten jeho clovek :-)))
>
> Ale vazne - kazdy nebereme stejne penize, to je snad jasne, ne? Musis
> mu to holt nejak vysvetlit, proc beres prave tolik. Pokud to ale nevis
> ani Ty sam, tak mu to tezko budes vysvetlovat.

No moje chabe skusenosti su take, ze pokial prislo na temu ceny, tak mi
bolo vzdy tvrdo naznacene, ake su hranice a nejaka diskusia okolo bola vzdy
dopredu vylucena.

> To mam chapat jak? Jako ze uplne kazdy prodelava?

To urcite zase nie, ale myslim si, ze vo vacsine pripadov to tak je, a robi
sa len preto, aby ludia robili aspon co to a mali aspon aky taky prijem.
Ved nie na darmo sa hovori, "Nerob nic, nebudes mat nic." Mozem sa ale
mylit.

> Tak musi mensi ci zacinajici firma delat to, co realizovat umi.

Tak to bud proste risknete, alebo prerobite este viac ako zarobite. Aj to
je realita. Koniec koncov zrovnat napr. sluzby a servis vyvojoveho
pracoviska Siemensu a nasej vymyslenej zacinajucej firmy sa neda.

> Pokud mas takove dilema jiz na samem pocatku, tak se do toho snad
> radeji ani nepoustej :-)))

No kedysi som niekde cital, ze kazde podnikanie si musi clovek dopredu
velmi dobre premysliet a hlavne zratat... A potom zvazit aj mozne varianty
a situacie.

Andrej