Jake trafo na menic s pulzni zatezi

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Listopad 10 13:51:34 CET 2006

On Fri, 10 Nov 2006, RV wrote:

> [...]
> jake vlastne by melo byt trafo na menic - z 6V na 300V, ktere nabije na
> toto napeti kondenzator 1uF cca 350x za sekundu.
>
> Jestli dobre pocitam tak potrebuji pres to trafo prohnat cca 16J za
> sekundu. Dival jsem se na navrhy menicu, ale ty vetsinou nepracuji s tak
> promenlivou zatezi - ten kond se vybiji do VN civky uplne do mrte a tak
> ten menic ma na vystupu 350x za sekundu na vystupu 0V.

> Zajima me jak velke trafo (sloupek) a z jakeho materialu jadro by melo
> byt na tento rezim a pozadovany vykon. Eventualne jak se poprat s tim

No a co se vykaslat na trafo, nemusi to prece byt galvanicky oddelene,
a udelat normalni step-up jen s civkou ? Nejaky MOSFET co snese tech 400V
a da se ridit logic-level, civku si namotat sam na ZP toroid poradne tak
aby se pri tech 300V neprorazila. Jestli to budete ridit tim PICem tak ten
snad ma A/D vstup takze pres nejaky megaohmovy delic muzete snimat vystupni
napeti na kondu a tim padem si muzete i vypocitat on/off time pro to spinani
MOSFETu. Az dosahnete ciloveho napeti tak to proste vypnete nafurt.

350 nabiti za sekundu nerika nic o tom za jak dlouho se ten kond musi nabit,
ale pokud predpokladam 1uF za 2ms na 300V, tak mi to vychazi na proud 0.15A
Indukcnost podle spinane frekvence aby zvlneni nebylo moc velke - jestli
jsem se nikde nesekl tak mi to vychazi na docela malou civecku...