Jake trafo na menic s pulzni zatezi

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Listopad 10 12:47:07 CET 2006

Zdravim,

v ramci hrani si se zapalovanim na ten mod. motor jsem se dostal k tomu
jake vlastne by melo byt trafo na menic - z 6V na 300V, ktere nabije na
toto napeti kondenzator 1uF cca 350x za sekundu.

Jestli dobre pocitam tak potrebuji pres to trafo prohnat cca 16J za
sekundu. Dival jsem se na navrhy menicu, ale ty vetsinou nepracuji s tak
promenlivou zatezi - ten kond se vybiji do VN civky uplne do mrte a tak
ten menic ma na vystupu 350x za sekundu na vystupu 0V.

Vsechny ty vypocty co jsou na netu pocitaji ale s nejakou kontinualni
zatezi a ja nevim jake hodnoty do toho dosadit.

Pripojil jsem si na 78kHz PWM z PICu traficko z nejakeho menice pro
blesk (trafo cca 1ccm objem :-) s prevodem priblizne 1:150 a vybijel ho
z PICu rizenym tyristorem. Celkem to chodilo, ale urcite ne idealne.
Bude potreba ridit ten menic na zaklade hodnoty napeti na kondenzatoru a
jakmile dosahne limitu tak vypnout menic.

Zajima me jak velke trafo (sloupek) a z jakeho materialu jadro by melo
byt na tento rezim a pozadovany vykon. Eventualne jak se poprat s tim
vybijenim na nulu.

Pravdepodobne to zapalovani koupim hotove - nechce se mi bastlit
krabicka, ale rad bych mel v zaloze i variantu svoji.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info