silicon chip serial number

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Listopad 2 02:27:36 CET 2006

No, já nevím. Nechci do technických debat tahat politiku, ale tohle je
naprostý blábol.

Já kupuju od Digikey už mnoho let, platím klasickou kreditní kartou
vydanou ČSOB, bydlím v ČR a NIKDY se mně Digikey na nic neptal, nic se
nikam nemuselo hlásit či vyplňovat atd.
Naopak, na rozdíl od evropských firem typu RS nebo Farnell, které jsou
předražené a líné jako vši mám s Digikey, McMaster-Carr a fůrou dalších
US firem ty nejlepší zkušenosti. Na rozdíl od svinsky líných a
byrokratických firem v EU prostě pošlou objednané zboží a nad ničím
zbytečně nekoumají. Jediný, kdo dělá ve finále trable je EUředník, který
se domáhá faktur, DPH a podobných ptákovin, na které si v USA nehrají a
které je občas problém jim vysvětlit tak, aby to vůbec pochopili.

Naposledy jsem objednával před cca. 10 dny pár desek plošných spojů z
USA. Expedováno z USA to bylo druhý den po odeslání objednávky, do ČR to
dorazilo o den později a až do předvčerejška to hnilo na celnici. Na
stůl jsem to dostal až dnes a to si platím poměrně drahou celní
deklaraci a přednostní služby na celnici.

A takhle je to se vším, včetně E-Bay. Už jsem za ty roky kupoval na
E-Bay všechno možné, od kompletně vybaveného optického reflektometru za
20.000 USD, přes signální generátor za 1500 USD, různé kalkulačky HP a
jejich příslušenství za 20-400 USD až po sadu upichovacích nožů k
soustruhu za 12 USD.
A kdykoli se vyskytl nějaký problém, byl vždy na straně Kocourkova nebo
EU, nikdy na straně prodejce v USA.

Po všech těch mnohaletých zkušenostech se na E-Bay, v mezinárodních
konferencích nebo při objednávání z Digikey spíš stydím, že jsem na
straně těch EU buranů, kteří pořád jenom dělají trable, vyžadují spousty
naprosto slabomyslných papírů a jiných ptákovin.

A už vůbec se nedivím prodejcům na E-Bay, kteří naprosto natvrdo napíšou
do prodejního inserátu, že do EU to zboží prostě nepošlou. Proč by to
taky dělali, když zbytek světa je řádově rozumnější a na blbé papírovaní
si nehraje.

Zdraví PavelK

P.S. Velmi se omlouvám za tohle odbočení, ale tyhle kecy mně fakt točí
do běla. Kdyby celý svět obchodoval tak, jako obchoduje běžný John Smith
z nějakého zapadákova v Oklahomě, byl by svět mnohem lepší místo k
životu.