silicon chip serial number

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Listopad 2 04:09:45 CET 2006

Omlouvám se, ale teď když jsem poněkud vychladnul, přičinil bych jednu
praktickou poznámku, ve které bych se pokusil vypointovat rozdíl mezi
uvažováním v EU a v USA.

> A vzhledem k tomu ze pracuji v necem co - ackoliv ma statut
> scientific -
> ma v nazvu 'nuclear', pusobi
> jim to vice nez jeden problem.

Tohle je přesně uvažování Evropana nebo ještě spíš Kocourkovského
občana.
Normální Američan by tuhle lamentaci nenapsal, protože by ho ani
nenapadlo, že by to mohl být problém. Prostě by konal, místo nějakého
"scientific" nebo "nuclear" by použil svou osobní kreditku, zboží koupil
a až by ho měl na stole a zapracované do projektu, tak by se někam šel
hádat o náhradu XYZ dolarů, které pro firmu utratil za součástky.

Je to víceméně podobné počínání jako to, že když mám technický problém s
nějakým US produktem, tak mně jejich technik zavolá klidně z domova ze
svého soukromého telefonu (na pozadí slyším pokřikovat děcka) a problém
řeší.
EUtechnik bere telefon jen v pracovní době a to důsledně jen v úterý a v
létě. Osobní zkušenost s Němci, Francouzi, Rakušany a Belgičany.

A to už vůbec nemluvím o klasické spolupráci, kdy moje firma byla
third-party developper nebo betatester. Jmenovitě třeba pro Autodesk,
Matrox nebo 3DLabs. Tam se problémy řešily tak, že člověk si e-mailem na
něco stěžoval (vesměs chyby v jejich knihovnách či API), zazvonil
telefon a ozval se člověk, který fyzicky psal tu knihovnu nebo API,
pravil něco ve smyslu "Ahoj, tady je Tom. Já se fakt omlouvám, tam je
chyba. V mailu máš novou versi, zkopíruj si jí do X, udělej Y a mělo by
to chodit. Nejseš u kompu ? To nevadí, kdy mám zavolat ? Chtěl bych být
na telefonu, až to budeš zkoušet..."

a tak nějak podobně.

Zdraví PavelK