Dotazy k PIC12F629

Ivo Strasil istrasil@centrum.cz
Čtvrtek Březen 23 08:39:20 CET 2006

Zdravim,

ad 1: Interni oscilator by mel bezet na 4 MHz, vystup na pinu OSCOUT je
fosc/4, tj. 1 MHz. (viz datasheet)

ad 2: No, tento procesor ma v sobe komparator, nebylo by vhodnejsi ho pouzit
a nervat analogovy signal na digitalni pin (zvlast na pin bez SKO)?

ad 3: Proc ne, ale pouzijte komparator, nebo si priplatte tech par korun a
dejte tam
PIC12F675, ktery ma AD prevodnik, s tim se dela jeste lepe.

Neco podobneho jsem nedavno delal:
http://strasil.net/index.php?text=optozavora

Kdybyste mel nekdo zajem o zdrojaky te veci, napiste si. Zadny zazrak to
teda neni:)

Ivos
----- Original Message -----
From: "Petr Zapadlo" <zapadlo@melzer.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 23, 2006 7:31 AM
Subject: Dotazy k PIC12F629

zdravim

delam pro kamarada takovou blbost:
svetelna zavora ktera detekuje prujezd vlacku urcitym mistem a reaguje podle
toho, kterym jede smerem.

Pouzil jsem tam 12F629 s internim oscilatorem a prvni co me prekvapilo ze
nejede na 4MHz, ale na cca 1MHz. Co si o tom mam myslet? (kalibracni
konstantu od vyrobce jsem samozrejmne zachoval)
Ono to neni pro me dulezite na jake jede frekvenci, ale i tak

Dotaz cislo 2:
delal jsem neco podobne bez "inteligence" jen detekce prujezdu, tam jsem
pouzil 74HC14 a melo to vynikajici citlivost.
Ted jsem se pokusil pouzit take schmitovy vsutpy (GP2 a GP5 v rezimu TMR1
CLKIN), ale to melo tak mizernou citlivost, ze jsem nakonec pouzil bezne ttl
vstupy na GP3 a GP5. Citlivost se zvedla nekolikrat.
Proc? (v pipade schmittu jsem mel doplneny odpory ze vstupu na +5V 150k)

Dotaz cislo 3:

pokousel jsem se o neco jako synchronni detekci:

proste v okamziku kdy rozsvitim infra led, tak po par instrukcich testuju
zda
mi vstup nabehl do log1. Delal jsem nekde filozofickou chybu, nebo jen
implementacni?

dekuji za jakekoliv nazory

S pozdravem
--