Dotazy k PIC12F629

Petr Zapadlo zapadlo@melzer.cz
Čtvrtek Březen 23 07:31:41 CET 2006

zdravim

delam pro kamarada takovou blbost:
svetelna zavora ktera detekuje prujezd vlacku urcitym mistem a reaguje podle
toho, kterym jede smerem.

Pouzil jsem tam 12F629 s internim oscilatorem a prvni co me prekvapilo ze
nejede na 4MHz, ale na cca 1MHz. Co si o tom mam myslet? (kalibracni
konstantu od vyrobce jsem samozrejmne zachoval)
Ono to neni pro me dulezite na jake jede frekvenci, ale i tak

Dotaz cislo 2:
delal jsem neco podobne bez "inteligence" jen detekce prujezdu, tam jsem
pouzil 74HC14 a melo to vynikajici citlivost.
Ted jsem se pokusil pouzit take schmitovy vsutpy (GP2 a GP5 v rezimu TMR1
CLKIN), ale to melo tak mizernou citlivost, ze jsem nakonec pouzil bezne ttl
vstupy na GP3 a GP5. Citlivost se zvedla nekolikrat.
Proc? (v pipade schmittu jsem mel doplneny odpory ze vstupu na +5V 150k)

Dotaz cislo 3:

pokousel jsem se o neco jako synchronni detekci:

proste v okamziku kdy rozsvitim infra led, tak po par instrukcich testuju zda
mi vstup nabehl do log1. Delal jsem nekde filozofickou chybu, nebo jen
implementacni?

dekuji za jakekoliv nazory

S pozdravem
--