Modelari na UFO model

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Leden 13 00:17:40 CET 2006

Pavel Kořenský napsal(a):

>No, cpát tam gyro je skoro škoda, když je to dálkově ovládané. Moc bych
>za to nedal, že "gyro" je jen marketingové pojmenování obyčejného
>dvouosého akcelerometru a mikrokontroléru, který reguluje otáčky tak,
>aby se celá ta bestie vznášela vodorovně.
>
>Zásahem z R/C se otáčky jednoho motoru sníží, tím se celá věc maličko
>naklopí a už to letí na tu stranu, která je níž.

To ale musi  bit regulovano prave ve vazbe na polohu toho bazbeku.
Ten dvouosy akcelerometr bude nejpravdepodobneji jeste doplnen ( jak uz
jsem psal) cidlem otaceni celeho bazmeku, jinak by se nedal ridit smer a
cele by se to otacelo.....
Nejspis tam bude el. kompas  a tim  by byla jasne dana poloha kolem osy.

>Pokud by se do toho
>přidal i mix na "plyn", dala by se patrně regulovat i rychlost letu. Ale
>v tom případě mně nenapadá, jak to roztočit.

Ted jsem o tom psal : ubranim/pridanim tahu protilehlych stejne se
tocicich agregatu..