Rotoped

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Únor 14 01:14:02 CET 2006

Nuz, ja bicyklujem dost. Na jar, v lete, na jesen. 8kkm/rok 10r po
sebe. Napriek tomu som si kupil rotoped. Preco? Skuste si vyrazit do
prirody zajtra! Ak sa Vam to zda nevhodnee, tak si to premietnite na
zasnezene mesiace november-marec (severne SK) a k tomu zimny cas, kedy
z prace odchadzate za tmy. No a ked neoblubujete zimne sporty...
Hladisko zdravotnej sposobilosti je uplne ina otazka.

K povodnej otazke: "magneticky rotoped" znamena, ze odpor slapaniu je
docieleny regulovatelnym priblizenim silnych permenentnych magnetov k
rotujucemu kotucu. V kotuci sa vytvaraju virive prudy, ktore posobia
proti pohybu kotuca, teda proti "sile" slapania. Vyhoda je ta, ze v
rotopede nie su ziadne trecie sucasti, ktore sa casom opotrebuju
(...tym netvrdim, ze magneticky rotoped sa casom neopotrbuje). Tamagoci
(moj interny vyraz pre tachometer - ci na realnom, alebo izbovom
bicykli), ktory je na rotopede ukazuje okrem casu nezmysly. S tym
musite ratat. Prejdenu vzdialenost berte len z porovnavacieho hladiska:
za 1h som dnes presiel XXkm a zajtra sa budem snazit o Y viac...

miro