DVB-T domovni rozvod

Stanislav Šmejkal ssmejkal@gmail.com
Sobota Únor 11 21:59:53 CET 2006

> jedno¨duse - reknou (a rikaji) "Kupte si ste-top box, ten vase problemy
> vyresi!. Nevyresi. Vyresi jen to, na co se prave ted budu koukat. A dalsi
> box k videu - kdyz si budu chtit nacasovat nahravani programu na video,
> budu-li na dovolene, naladim si na boxu prislusny stream a necham ho
> zapnuty. Video se v danou chvili zapne a zacne nahravat, po nahrani se
> vypne. A co kdyz si budu chtit nahrat dva programy z ruznych streamu? Musim
> mit dva box, oba musi byt celou dobu, co nejsem doma zapnute a naladene na
> [...]

Nemuzu si nerypnout.

Tohle proste neni o poctu set-top-boxu. Existuje uz ted technologie, ktera
tohle vsechno resi. Je to PC. A dneska je uplne jedno, jestli si koupite
DVB-T rekorder s HDD nebo PC. Myslim tim cenove, vykonove, hlukem,
spotrebou. Dokazu si docela dobre predstavit reseni na bazi VIA, PC104.
Mimochodem, pocitate s tim, ze ty DVB-T/S karty budete potrebovat v poctu
kusu 4 a vic? To co mate dnes, to to PCcko resi.

Mimochodem, nepocitejte s tim, ze digitalizace skonci premenou analogoveho
na DVB-T vysilani. To je jen fundament pro dalsi sluzby, napriklad VoD,
titulky na prani, vyber z nekolika zaberu kamer, skryte titulky na
vyzadani, stereo dual vysilani apod. Neco jako prechod od videokazety
(1xvideo, 1xaudio) k DVD (1xvideo+bonusy,4xaudio,8xtitulky,menu,fotky,...).
Skoro se mi chce rict, ze konci doba, kdy si muzete zaznamenat prakticky
vse, co projde antenou. Az bude 15 programu z nichz dejmetomu 6 bude
pouzivat uvedena vylepseni, pak to vse bude proste jinak.

A to nemluvim o dobe po skonceni analogoveho vysilani - dalsich par
multiplexu se uvolni.

Standa