DVB-T domovni rozvod

Bitovod hw@prelude.cz
Sobota Únor 11 21:00:21 CET 2006

1) Souhlasim, DVD rekorder s DVB-T by se mel jednoduchosti ovladani
priblizit VHS. Jenze to znamena nakup vsech novych komponentu, jak jsem
psal, nejedna se o jedno video a jednu televizi... A ksakru proc, kdyz to
analogove neustale funguje k plne spokojenosti, a dovoluji si odhadnout, ze
i v roce 2010 stale jeste bude (tata je trochu strelenej, takze ma -nejen
marketingove- topmodely Mitsubishi a JVC, slapou jak hodiny, bezna spotrebni
videa se u nas taky najdou, nejaky Philips a o mnoho lepsi prvni AVEX s
pravidelnym servisem a hromadou nahradnich dilu k dispozici), u televizi je
to podobne. Takze to vsechno vyhodit a nakoupit s DVB-T?

2) Bohuzel (ne)trvanlivost DVD-R neni z rise pohadek, naposled jsem se o tom
presvedcil pred ctrnacti dny po vypaleni dat (digitalni fotografie) na DVD-R
Verbatim (za mejch mladejch let to nebejvala sracka), ze ctyr medii jedno
necitelne pristi den, vypalovacka NEC (vybral bych si jinou, ale Dell mi v
notebooku moc na vyber nedal) mesic stara... Pote jsem se sel presvedcit,
jak jsou na tom ostatni DVD-R, kupodivu nejsnaze citelne byly stare
Memorexy, ostatni Sony a Verbatim zapominaji (nejstarsi medium cca 3 roky)
zhruba stejne, z cca 60 medii osm necitelnych. Co se tyka DVD-RAM,
nepouzivam je, nebot nemam v cem (jak uz jsem psal - notebook Dell...),
fotokolega celkem nedavno (cca mesic) resil problem, jak z puvodnich
Panasonicu dostat alespon nejaka data po dvou letech uskladneni... Nejak uz
necitim duveru k takovymto technologiim. Prvni film na VHS, ktery mame doma,
je nahravany 15.11.1989 (video koupene opravdu dva dny pred revoluci) prave
na tom starem AVEXu. Bez problemu koukatelny...

3) Zaplatbuh za vybehova media. Dokud nebude "progresivni a moderni
technologie" schopna nahradit tu "vyhehovou" alespon srovnatelne, rad
zustanu u te vybehove, viz. bod 2)

4) Vybirat bezdraty tak, aby se pokud mozno nerusily. Jinak si budete doma
vybirat, kdo s cim smi pracovat, aby to delalo to co ma. Ale o tom se
presvedcis az doma, ne v krame...

5) Vypnuti analogu se planuje na nejake "hezke" datum, v uvahu pry pripadaji
data 8.8.2008 (nejspis nerealne), 9.9.2009 nebo 10.10.2010, kazdopadne je to
dost "za rohem", vzhledem ke stavu domaci AV techniky v CR. Vyresi to
jedno¨duse - reknou (a rikaji) "Kupte si ste-top box, ten vase problemy
vyresi!. Nevyresi. Vyresi jen to, na co se prave ted budu koukat. A dalsi
box k videu - kdyz si budu chtit nacasovat nahravani programu na video,
budu-li na dovolene, naladim si na boxu prislusny stream a necham ho
zapnuty. Video se v danou chvili zapne a zacne nahravat, po nahrani se
vypne. A co kdyz si budu chtit nahrat dva programy z ruznych streamu? Musim
mit dva box, oba musi byt celou dobu, co nejsem doma zapnute a naladene na
prislusny program. A co kdyz ze tri??? Pokud namitnete, ze se urcite zacnou
vyrabet DVD rekordery s DVB-T, tak jo, super. Kolik se vejde na jedno DVD
filmu? Na VHS se slusnou mechanikou 300 minut... Takze potrebuju DVD s DVB-T
a HDD, na trhu neni -pokud vim- ANI JEDEN typ, mozna se to zlepsi.

6) To mi pripada jako sci-fi - mit moznost nahradit analogovy tuner
digitalnim, se stejnym interfacem, stejnym rizenim. Mozna u nekolika typu,
ale pochybuju, ze by se nekdo namahal to vyrabet pro pet let stary model.

Fakt by se mi libila ze vseho nejvic moznost male domaci STA, s modulovymi
tunery, kolik karet tam nacpu, tolik programu budu mit, jedna antena na
vstupu, vsechno modulovane do vystupu na ruznych kanalech. Co vsechno takovy
DVB-T prijimac obnasi? Nejakou vstupni jednotku, nejaky HW MPEG dekoder,
modulator... V podstate by to asi zase nemusela byt tak nerealna predstava,
nebo se pletu? Zatim jsem o nicem takovem neslysel (pouze o reseni pro
klasicke velke STA, ale to uz by mi prislo lacinejsi koupit tech 10 set-top
boxu a nacpat je nekam na pudu).

Pavel