DVB-T domovni rozvod

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Sobota Únor 11 20:25:50 CET 2006

1) vymýšlet systém DVB-T s PC je trošku zcestný, protože se dá očekávat, že
se co nevidět objeví DVD rekordéry s DVB-T tunerem (VHS videa s DVB-T
tunerem už asi ne) a cena set-top boxů zřejmě taky časem klesne ze
současných cca 2500 na dejme tomu 500-1000.

2) DVD-RAM sice taky nepoužívám, ale co jsem vyčet, tak to používá kontrolní
součty a věřím tomu, že pokud to bude značkové médium (Panasonic), tak
trvanlivost dat nebude jenom 3 roky. IMHO spousta pověstí (neříkám, že
všechny) o nečitelnosti médií plynou z toho, že lidi používaj neznačkový
DVD-R média za 6 korun.

3) cena VHS kazety vs. cena DVD-RAM média - nemůžete porovnávat cenu
výběhovýho výrobku s cenou málo rozšířenýho výrobku. VHS kazeta taky vždycky
nestála 30 korun jako dneska.

4) nemůžu nereagovat na bezdrátovou klávesnici a myš - jeden set jsem měl
asi tejden doma (Creative), ale zase jsem ho prodal, protože to mělo dosah
možná 3 metry. Prostě menší než je vzdálenost PC-gauč. Takže když už, tak
dobře vybírat.

5) analogová TV se má vypnout kdy? V roce 2010? V každým případě musí nutně
nějakou dobu běžet analog i digitál současně, protože TV stanice žijou z
reklamy (ČT taky z TV poplatků) a nemůžou si prostě ze dne na den
odstřihnout diváky, protože by jim klesla sledovanost a snížilo by jim to
cenu za reklamu. Jejich zákazník přece nebude vyhazovat peníze za reklamu,
když ví, že ji stejně uvidí jen polovina diváků, který si už koupili DVB-T
přijímač. To samý platí o TV poplatcích, protože fůra lidí by se (naštvaně)
šla odhlásit, protože jejich přijímač by se stal rázem "trvale nezpůsobilým
k příjmu". Takže s vypnutím analogu to u nás nebude tak horký.

6) nedávno jsem se tady ptal, jestli by šel udělat DVB-T tuner s výstupem
kompozit video + zvukem v potřebné podobě, aby s ním šel nahradit stávající
tuner ve starých přijímačích ať už VHS, nebo DVD rekordérech nebo v
televizních přijímačích. IMHO i po nich bude poptávka a když to někdo bude
za přijatelnou cenu vyrábět, servisy budou mít kšeft.

P.K.