OT: rozlisovacka filmu; bolo (ale uz hodne davno): stehovani XP na jiny disk - archivace400-600GB fotek

Filip Kotouček - MP Media s.r.o. Filip.Kotoucek@mpmedia.cz
Sobota Prosinec 9 08:35:46 CET 2006


Kdyz uz se bavite o foto materialu 
Mam doma roli asi 40cm sirokeho a 70m dlouheho filmu citliveho predevsim na cervenou + koncentrat vyvojky a ustalovace
Kdyz to nekdo bude chtit je to k mani za odvoz
Praha Nusle
Kontakt kdyztak soukrome
 

-----Původní zpráva-----
Od: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] za uživatele Miroslav Sinko
Odesláno: Friday, December 08, 2006 11:25 PM
Komu: HW-news
Předmět: Re: OT: rozlisovacka filmu;bolo (ale uz hodne davno): stehovani XP na jiny disk - archivace400-600GB fotek

Vyvolaval si si niekedy sam fotky? Staci CB. Osvietis fotopaiper o sekundu-dve-tri-atd dlhsie/kratsie a vysledok je podstatne iny.
Fotopapiere su makke, normalne, tvrde, extra tvrde...

Tym istym stylom vyrabat filmove kopie.. hmm, pises "idealne opticke podmienky". Ake su to? 100W, 200W, ? ziarovka, alebo ziarivka, ci vybojka? Spektrum ako denne svetlo za rana, za dna, vecer? Za doby fotenia originalu? Alebo ine? 

Ako zaznamove medium pouzijes aky film? DIN(ASA) 8, 64, 100, 200, ...?
Alebo taky isty, ako original?

A to su stale otazky ohladom CB kopii...

Dalsia vec - prasnost pracovneho prostredia; dalej opticka nehomogenita materialu originalu a podobne kopie; opticke vady hoci aj na banke svetelneho zdroja, pritlacnych skiel, alebo pripadnych sosoviek kopirovacieho stroja...

No a na zaver: aj keby si vsetko toto vyriesil, za aku cenu? Digitalne foto si skopirujes v domacich podmienkach (alebo aj vo vlaku) za par halierov a mas na 100% kopiu 1:1.

miro

PS: sam stale obcas pouzivam "analogovo-chemicky" zaznam, hoci uz len pre astrofoto, cim chcem povedat, ze v ziadnom pripade klasicku fotografiu nezavrhujem.

PS2: rozlisovacia schopnost filmu a citlivost funguje tak, ako pises.
No nie je to vsetko...


--- Jan Waclawek <wek@evona.sk> wrote:

> To vazne?
> 
> Preco?
> 
> Onoho casu som cital, ze cely problem klasickeho filmu je, ze sa musi
> 
> pouzit dostatocne velke zrno halogenidu striebra na to, aby sa 
> dostatocne vyrazne uplatnil pri vyvolavani katalyticky efekt maleho 
> mnozstva striebra vzniknuteho rozkladom pri expozicii. Inaksie 
> povedane, citlivost a zrno idu proti sebe.
> 
> Takze som zil v domneni, ze za idealnych svetelnych podmienok - co pri 
> kopirovani nie je na rozdiel od okamihu fotenia problem vytvorit - je
> 
> mozne pouzit omnoho menej citlivy material s niekolkonasobne vyssou 
> "rozlisovackou", co by na zachovanie kvality hadam mohlo stacit.
> 
> No a ak nie, tak snad je mozne obraz opticky zvacsit, co vlastne vedie 
> k vacsiemu rozliseniu pri rovnakom zrne, nie?
> 
> Pokojne mi moju naivitu sfuknite.
> 
> wek
> 
> 
> Bitovod wrote:
> > Klasicka fotografie ma jednu pomerne zasadni vadu (ackoli filmy
> jsou trvanlive
> > dostatecne) - nelze udelat kvalitativne srovnatelnou kopii.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 



 
____________________________________________________________________________________
Yahoo! Music Unlimited
Access over 1 million songs.
http://music.yahoo.com/unlimited
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list