OT: rozlisovacka filmu; bolo (ale uz hodne davno): stehovani XP na jiny disk - archivace 400-600GB fotek

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Prosinec 8 23:25:21 CET 2006

Vyvolaval si si niekedy sam fotky? Staci CB. Osvietis fotopaiper o
sekundu-dve-tri-atd dlhsie/kratsie a vysledok je podstatne iny.
Fotopapiere su makke, normalne, tvrde, extra tvrde...

Tym istym stylom vyrabat filmove kopie.. hmm, pises "idealne opticke
podmienky". Ake su to? 100W, 200W, ? ziarovka, alebo ziarivka, ci
vybojka? Spektrum ako denne svetlo za rana, za dna, vecer? Za doby
fotenia originalu? Alebo ine?

Ako zaznamove medium pouzijes aky film? DIN(ASA) 8, 64, 100, 200, ...?
Alebo taky isty, ako original?

A to su stale otazky ohladom CB kopii...

Dalsia vec - prasnost pracovneho prostredia; dalej opticka nehomogenita
materialu originalu a podobne kopie; opticke vady hoci aj na banke
svetelneho zdroja, pritlacnych skiel, alebo pripadnych sosoviek
kopirovacieho stroja...

No a na zaver: aj keby si vsetko toto vyriesil, za aku cenu? Digitalne
foto si skopirujes v domacich podmienkach (alebo aj vo vlaku) za par
halierov a mas na 100% kopiu 1:1.

miro

PS: sam stale obcas pouzivam "analogovo-chemicky" zaznam, hoci uz len
pre astrofoto, cim chcem povedat, ze v ziadnom pripade klasicku
fotografiu nezavrhujem.

PS2: rozlisovacia schopnost filmu a citlivost funguje tak, ako pises.
No nie je to vsetko...