OT - Prosim o radu s C

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Úterý Srpen 29 19:09:30 CEST 2006

At 18:53 29.8.2006, Jan Waclawek wrote:
>Preco, ked napisem, "niektore aplikacie", vyberiete presne tu aplikaciu,
>kde to neplati? Pointa - nezmyselneho - flamu je prave ta, ze oponent
>hlada za kazdu cenu hoci aj za vlasy pritiahnuty argument pre svoje
>tvrdenia. To je zbytocne mrhanie casom a pismenkami.

Protoze me nenapada, kdy by to melo byt vhodne.

>Predstavte si napr. riadenie lisu. Ak runtime error je osetreny tak, ze
>okamzite zastavi lis a spusti alarm, je to urcite lepsie, ako ked ten
>lis bude nekontrolovane behat hore-dole.

Cokoli zivotu nebezpecneho a ponechaneho na 'automaticke' osetreni chyb?
Dekuji, opet nechci :)

>Samozrejme mate pravdu co sa tyka slusneho osetrovania chyb. Avsak ten,
>co este v zivote nespravil chybu v programe, nech prvy hodi klavesnicou.

Ale jo, jenze na to mame staticke nastroje, debuggery, boundscheckery -
proste, co muze clovek udelat pro to, aby tu chybu opravil jeste driv, nez
projde ven, to je dobre. Spolehani se na chytani exceptions pri memory
access v runtime apod. je cesta do pekel.

Takze ne, ja nemel v zadnym svojem 'hotovym' programu zadny buffer overflow.

> sedivou
>
>Mno ale prave tymto postojom ste dokazali, ze o variabilnosti zivota
>viete menej, nez ti, co toho nazivo vyskusali viac, nie?

Tomu nerozumim. Pascal a C od sebe nejsou tak daleko, jako napr. C a Lisp
(Prolog, Cobol a buhvi co dalsiho). C je flexibilnejsi, ma jednodussi a
prehlednejsi syntaxi (begin a end vymyslel masochista) a ma neuveritelny
mnozstvi literatury, sample kodu, vyvojovych prostredi, nastroju atd.
Nenapada me jediny duvod, proc bych mel pro svou praci neco jako Pascal
pouzivat. Jiste, vetsina mojeho kodu je knihovniho, popr. jsou to interni
cmdline nastroje, takze jsem jistym zpusobem 'zaujaty', ale presto se
necitim byt 'menecenny' proto, ze mam z pascalu osypky. :o)

Jindroush (kubecj@avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.