Re: Pípátko na rychlost...

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Srpen 4 11:36:24 CEST 2006


>> Už se to nedělá? Pokud se pamatuji tak to mělo ještě časové omezení,
>> bylo to určené k "vytáhnutí se z průšvihu" a po několika sekundách to
>> přešlo opět na řízení podle lambda sondy.

P> Musi se to delat stale a to i u motoru s primym vstrikem benzinu do 
P> valcu. Jinak by pri prudkem seslapnuti plynu doslo ochuzeni smesi a 
P> motor by se mohl zastavit. Ovsem s vyvojem se lepe urcuje davka paliva
P> pri obohaceni, takze dnesni motory obahucuji jen na uroven opravdu 
P> nutnou (pro udrzeni motoru v chodu a nizke emise...). Drive se to 
P> skutecne delalo uplnym odepnutim lambdy na urcity cas a davka byla nejak
P> pevne urcena podle otevreni plynu (prutoku vzduchu), pozdeji se zacinala
P> davka optimalizovat podle vice velicin a dnes s linearni lambda sondou
P> uz je pomer udrzovan temer celou dobu akcelerace podle lambdy ovsem na
P> jinem pomeru nez 1.

Měl jsem na mysli opravdu nouzový režim, kdyz se záměrně nehledí na
emise a motor jede na maximální výkon. Inicializovalo se to prudkým
sešlápnutím plynu na doraz, a právě kvůli emisím a zneužívání tohoto
režimu byl omezený na pár sekund.

Nevím zda to byla z nouze cnost a už to není potřeba nebo tento
režim stále řídící jednotky podporují.

Tomáš





Další informace o konferenci Hw-list