Pípátko na rychlost...

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pátek Srpen 4 13:24:03 CEST 2006

> Měl jsem na mysli opravdu nouzový režim, kdyz se záměrně nehledí na
> emise a motor jede na maximální výkon. Inicializovalo se to prudkým
> sešlápnutím plynu na doraz, a právě kvůli emisím a zneužívání tohoto
> režimu byl omezený na pár sekund.
>
> Nevím zda to byla z nouze cnost a už to není potřeba nebo tento
> režim stále řídící jednotky podporují.

Hm, tak o tom slysim poprve ale mozne to je.
Nicmene si toto chovani vysvetluji spise tim, ze kdyz proste prudce
proslapnu plyn tak auto prudce akceleruje. Cim vetsi zmena prutoku
vzduchu do valcu, tim je nutne vetsi obohaceni, to je fyzika a na tom
zadna elektronika nic nezmeni, maximalne zoptimalizuje davku paliva na
skutecne nutnou. Casove omezeni je zpusobeno vyrovnanim pomeru v sani se
zvysenim otacek kdy uz motor tolik netahne. Takze dle me je Vami popsany
jev tedy jen subjektivni dojem ridice.
Sam mam pomerne stary typ kontinualniho vstrikovani paliva do potrubi
nad saci ventily kde do toho elektronika keca jen mirne. Pri pridani
plynu zde dochazi skutecne k obohaceni, ignoraci lambdy a tim i narustu
nekterych slozek emisi. Pokud si dobre vzpominam (protoze prudce s
pedalem az na podlahu jdu jen vyjimecne pri predjizdeni) tak na prudke
seslapnuti plynu motor reaguje slusnym odpichem ale ten neni omezen
skokove ale konci s ubranim plynu nebo postupne se zvysovanim otacek kdy
motor jiz ztraci vykon.

Podle me i moderni motor bude mit pro ridice pri prudkem seslapnuti
plynu za vysledek velkou akceleraci a diky lepsimu davkovani paliva
nedojde ke skubani diky nevhodne slozene smesi a to zejmene u studeneho
motoru.

> Tomáš

Pavel