Zmena ss zlozky kompozitneho videosignalu PAL

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Září 27 11:15:08 CEST 2005

Dne úterý, 27. září 2005 9:21 mjfox@centrum.cz napsal(a):
> Pripada mi, ze kazdej mluvime o necem uplne jinym. Videosignal je
> (zjednodusene receno) kladne napeti, ktere meni svoji velikost. Jak z toho
> udelam 2x tak velke napeti? Mel jsem za to, ze diodovy nasobic muze
> zvednout jen napeti, ktere je stridave --> meni krome velikosti i svoji
> polaritu.

ss slozku oddelie kondenzatorem a mate jen stridavou

> A ptal jsem se jak ze stejnosmerneho napeti (i kdyz je to slozka nejakyho
> slozitejsiho signalu) udelam 2x tak velke napeti? Me nejak hlava nebere, ze
> by to umel diodovy nasobic.

musite ho nasobit tolikrat, aby bylo min. tak velke, a pak ho necim po
vyfiltrovani srazit

> A navic pokud vim, tak videosignal se pohybuje nekde okolo 1V (mozna 2V) a
> dve diody (ktere by byly potreba na zdvojovac) pozerou celkem aspon 1,2V,
> takze co by se zdvojilo by se pak ztratilo jako ubytky na diodach.

Pouzijte schottky nebo germaniove. Navic zavisi na konstrukci nasobice, videl
jsem 3 druhy, kazdy s jinymi vlastnostmi.

> Ja se nehadam, ja se ptam. Rad se necham poucit nebo vyvest z omylu.

Myslim si, ze daleko nejjednodussi reseni by byla mala lithiova 3V baterka
nebo NiCd Aku z mainboardu a muzete tam nacpat elektroniky celkem dost a ne
se drbat na opacnem uchu...

--

                        Jaroslav Lukesh