Zmena ss zlozky kompozitneho videosignalu PAL

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Září 27 09:21:25 CEST 2005

Pripada mi, ze kazdej mluvime o necem uplne jinym. Videosignal je (zjednodusene receno) kladne napeti, ktere meni svoji velikost. Jak z toho udelam 2x tak velke napeti? Mel jsem za to, ze diodovy nasobic muze zvednout jen napeti, ktere je stridave --> meni krome velikosti i svoji polaritu.

A ptal jsem se jak ze stejnosmerneho napeti (i kdyz je to slozka nejakyho slozitejsiho signalu) udelam 2x tak velke napeti? Me nejak hlava nebere, ze by to umel diodovy nasobic.

A navic pokud vim, tak videosignal se pohybuje nekde okolo 1V (mozna 2V) a dve diody (ktere by byly potreba na zdvojovac) pozerou celkem aspon 1,2V, takze co by se zdvojilo by se pak ztratilo jako ubytky na diodach.

Ja se nehadam, ja se ptam. Rad se necham poucit nebo vyvest z omylu.

P.K.