Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Pátek Květen 13 12:52:40 CEST 2005

Tak si kupte bryle, ale poradny !!!

V tech autach je doopravdy processor, processor, ... . Dostal jsem par
rozbitych motorku no a u vsech je pryc elektronika.

On ten motor ani tak nevypda, ale kdyz ho otevrete, tak se divite. Enkoder
na motorku pro sterace, Stahovnai oken zase special ridici elktronika,
musite ty motorky otevrit. Divim se, proc je PWM na motorku pro stahovani
oken, ... . Nekde je mraky FPGA, ... . Dale rdici jednotky, to auto nema
jednu ridici jednoku, ale rovnou nekolik.

Je to logicke, jak byste to chtel ridit i v takove Octavii.

Jirka

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, May 13, 2005 10:54 AM
Subject: Re: Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

Pavel Poucha napsal(a):
> Priznavam, ze me docela vzdy pobavite, kdyz horlite oproti automatizaci a
> globalizaci, a pak sem prijedete Oktavkou... Kazete pit vodu, ale sam
> pijete
> vino.
>
> Nebo uz jste vymontoval ridici jednotku a namontoval stary dobry
> karburator
> a sytic ? To Vas musi dost zlobit, ze nejaka lambda sonda vi lepe, jak
> davkovat palivo, ne ? :-)

Tak jo. Reagoval jsem na toto a takto:

> Ale houby, nedramatizujte to zase. Auta dost znam, mam x-te, soudobe, a
> urcite to neni do te miry, co pisete...

a dodavam:

1) ta Octavia (stejne jako rada dalsich aut) opravdu nema procesor v
kazdem elektromotoru - a to ani nahodou

2) globalizaci nebudeme rozvadet, k automatizaci (_v obytnem dome_) jsem
se vyjadril docela presne (netreba snad zase kopirovat to, co jsem napsal)

Jsou to proste moje nazory a pokud muzu, tak se jimi ridim. Budete se
mozna divit, ale lze zit v kontaktu s timto svetem (byt se mi nelibi,
ale je to nutnost) a pritom pouzivat to, co k tomu nezbytne musim a
zaroven si uvedomovat negativni stranky tech veci. Taky jsem kdysi temer
nekriticky obdivoval techniku a souvisejici pristupy, ale od te doby
(byt jsem porad v jadru technikem) se muj nahled na veci hodne zmenil.

Howgh.

--
Jirka