OT: MCU v autech Re: Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Květen 15 12:44:54 CEST 2005


> V tech autach je doopravdy processor, processor, ... . Dostal jsem par 
...
> Je to logicke, jak byste to chtel ridit i v takove Octavii.

Tak mi to nedalo nasel jsem si informace a pokusim se to uvest na pravou 
miru, bohuzel mam pomerne malo informaci takze jen ramcove.

Minimalne od roku 1999 (tusim ze uz od zacatku vyroby) jsou vozy Skoda 
Octavia vybaveny systemem CAN-BUS.

Do CANu (sbernic vseobecne) se vyrobci vseobecne snazi postupne zaradit 
co nejvice veci (zrejme jsou jednotlive RJ levnejsi a vyhodnejsi nez 
kabelaz).

Pokud jde konkretne o Octavii tak v modelovem roce 2001 (vyroba cca 
srpen 2000 - cervenec 2001) je do CANu (podle vybavy) zarazeno nasedujici:
CAN-BUS hnacího ústrojí (500 kbit/s) - motor, ABS/ABS s EDS/ASR/ESP, 
aut. prevodovka a pytel(airbag);
CAN-BUS komfort (62,5 kbit/s) - centralni RJ komfort el., 4 RJ dveri a 
RJ sedacek a zrcatek;
Dale je zde propojeni pomoci K-Line - opet motor, ABS..., prevodovka, 
dale spojeni s autoradiem, klimatizaci, navigaci, parkovacim radarem, 
xenony a propopojeni s CANem komfortu.
Cele je to privedeno do pristrojove desky kde je Gateway a do konektoru 
diagnostiky.

Z to plyne, ze sice ne kazdy motor musi mit vlastni MCU ale skupina 
motorku treba ve dverich muze byt rizena jednim MCU zapojenym do CANu. 
Nedelam si iluze, ze od roku 2001 elektroniky ubylo, spise naopak a ke 
kompletni rekostrukci systemu mohl pomoci nastup nove Octavie. Velmi 
podobne ale s vetsim podilem CANu oproti K-Line je na tom o 4 roky 
mladsi Fabia (od ni je v priloze blokove schema, ktere ukazuje dvere, 
zrcadka a okna jsou po CANu, centraly nikoliv, takto rozkreslene dvere 
od Octavie nemam). Co jsem mel moznost nahlednout do spise reklamnich 
materialu Audi nebo BMW nejvyssich modelu tak tam je to jeste "brutalnejsi".

BTW: Je to asi 3 roky co jsem mel k dispozici kompletni RJ pro xenony od 
Bosche, tusim do BMW. Ty RJ jsou 2 identicke pouze se voli master a 
slave podle zapojeni v konektoru. Kazda RJ ma v sobe tusim 80C166, krome 
zapaleni vybojky (je tristupnove) a jeji regulace, jeste ridi motor 
naklonu svetlometu (podle predpisu xenony musi mit automatickou 
regulaci). Regulaci provadel master a slave ji prebiral.

Nerikam, ze si mi to libi nebo ne, pouze konstatuji fakta, ktera mam k 
dispozici.

Pavel

------------- další část ---------------
Netextová příloha byla odstraněna...
Jméno: Fabia_kom_CAN.png
Typ: image/png
Velikost: 18866 bytes
Popis: [žádný popis není k dispozici]
Url : http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20050515/d1830621/attachment-0002.png 


Další informace o konferenci Hw-list