Membrana kondezatoroveho mirofonu

Zdenek_Z zexy@centrum.cz
Neděle Březen 13 13:08:51 CET 2005

Bassreflex je neco uplne jineho - trubka je naladena tak, aby akustickou
vlnu otacela o 180st a pricitala k vlne vychazejici z membrany
reproduktoru vpred. Vzduchova mezera predstavuje v analogickem schematu
hmotnost (tedy induktor) a odpor dany viskozitou vzduchu, ktere jsou v
serii  s impedanci  membrany (seriovy rezonancni obvod) - zvetsenim
mezery zvysime rezonancni kmitocet membrany, naopak se ale snizuje
citlivost mikrofonu. Taky je tam poddajnost mezery, ta neni v serii -
mohu se, pokud mate zajem, pokusit vyplodit analogicke schema k.
mikrofonu. Otvor predstavuje tez hmotnost a odpor v serii, pokud jich je
vic, jsou tyto zapojeny paralelne, tim se snizi celkova hmotnost a
odpor. Zvetsujeme tedy rezonancni kmitocet membrany.
Zdenek Z