Membrana kondezatoroveho mirofonu

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Neděle Březen 13 12:13:45 CET 2005

Neni to tak uplne pravda. Georg Neumann ma v roce 1933 patentovany mikrofon,
kde je podle nakresu v patentu kolem 200 vrtu, ale pouze 6 z nich vede skrz
do rezonancni dutiny pod pevnou elektrodou. Ostatni jsou dle patentu hluboke
8-10 mm a tvori - jmenuje se to IMHO - Helmholzovy rezonatory s rezonancni
frekvenci nad akustickym pasmem. Tim je dosazeno toho, ze membrana (ktera se
diky sve mizive hmotnosti da v akustickych modelech zanedbat) rezonuje az nad
akustickym pasmem. Ty dirky provrtane skrz spolu s dutinou vyrovnavaji
charakteristiku mikrofonu na spodnim konci pasma (jakoby basreflex).

A mam za to, ze tomuhle Jirkovi se da v kondenzatorovych mikrofonech docela
verit :-)))

Jakub Serych