Antena na 433MHz (bylo Manchester for X51)

Milan MCM magixe@volny.cz
Čtvrtek Červen 30 13:23:11 CEST 2005

No ono dost zalezi na tom, jak to mas udelane i s tim procesorem
kolem. Ke kazdemu modulu jsou vetsinou presne informace s technickym
popisem, jak se ma antena pripojit. To je hlavne impedance spoje od
modulu k antene (sirka vodice a mezer okolo na oboustrannem plosnem
spoji dane tloustky, kdy dole je zemnici rovina) a minimalni mezera
mezi modulem a ostatnimi soucastkami (procesor apod.).

Jinymi slovy, kdyz nabastlis modul tesne vedle procesoru a take tam
das antenu, tak se nemuzes samozrejme divit, ze to nebude poradne
pracovat.
Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Ano no toho jsem si vědom a také jsem s tí počítal .
Modulek mám nejdále od CPU , oboustranný DPS - stíněná plocha.

Jediné co mám od "ruky" načrtnuté je právě ten spoj který by měl
mít danou impedanci ale asi nemá. (návrhový systém EAGLE4.13)
Co se týče modulku samotného tak to jsem uchodil pouze za pomoci
zdejších lidí na konferenci a jejich rad nikoli dle dokumentace
kde to podstatné nějak chybí.
Více méně jsem se v tom ještě poštoural a DPS kde je
MCU Modul a trošku toho smetí okolo o:))  velký problém není.
Čím je anténa dále od elektroniky tím lépe (cca 5-10cm)a problém odpadá.

Ovšem na mém bastlu kde jsem si připojil mezi PC a VF modulek
MAX232 je problém trošku větší. Nabojová pumpa trošičku prasí
a zde je resp byl problém s anténkou podstatně větší než u MCU.
Výrazně pomohla kovová krabička přes modulek.

Takže už mám základní poznatky a trošku vím jakým směrem se dát
a tímto děkuji všem rádcům bez nich bych ten modul asi rozšlapal o:))

Milan MCM