Antena na 433MHz (bylo Manchester for X51)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Červen 30 13:39:32 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 30.6.2005:

> Jediné co mám od "ruky" načrtnuté je právě ten spoj který by měl mít
> danou impedanci ale asi nemá. (návrhový systém EAGLE4.13)

Oboustranny plosny spoj. Nejkratsi, jak jen to jde. Priblizne 1,8 mm
siroky spoj na FR4 tlustem 1 mm nebo priblizne 2,9 mm siroky spoj na
FR4 tlustem 1,6 mm. Na stejne strane 2 mm mezera od zemnici roviny. Na
druhe strane zemnici rovina. Prokovy alespon kazdych 15 mm.

Antena cca 16,5 cm dlouha, prumer 1 mm, doporucena minimalni
vzdalenost 5 cm od jakychkoliv ostatnich soucastek a kovovych casti.

Modul vzdaleny minimalne 5 mm od ostatnich soucastek. A co nejblize k
modulu samozrejme blokovaci kondik 100 nF.

> Ovšem na mém bastlu kde jsem si připojil mezi PC a VF modulek MAX232
> je problém trošku větší. Nabojová pumpa trošičku prasí a zde je resp
> byl problém s anténkou podstatně větší než u MCU. Výrazně pomohla
> kovová krabička přes modulek.

No mozna je diky tomu take binec v napajeci vetvi. Zkus oddelit
stabilizatory, pokud to neni na baterie, pripadne to aspon zkus
vyfiltrovat nejakym RC clankem, normalne nejaky maly odpor a kondik do
napajeni VF modulu.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem