OT: Vypocet teploty v místnosti

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Červenec 26 21:46:25 CEST 2005

On Tue, 26 Jul 2005, Petr Zapadlo wrote:

> predstavte si místnost o rozmerech cca 3,2 x 2,5 x 2,4m (delka x sirka x
> vyska), ve které mi topí pocitace (tepelny vykon cca 4kW)
>
> ted je vetrana jednim ventilatorem o cca 150l/min. Za tohoto stavu je v
> mistnosti teplota cca 45stupnu celsia.

Musim rict ze neverim ani nahodou tomu ze tam topi 4kW a ze to 150l/min
vzduchu uchladi na 45stC. Proste mi to nejak fyzikalne nevychazi. Ta
spotreba asi urcite nebude 4kW.

> Potreboval bych vypocitat (==verohodne odhadnout) jaky by tam musel byt
> ventilator aby udrzel teplotu v mistnosti na rozumne urovni. Tj teplota okoli
> + nekolik malo stupnu (napr teplota venku + 3 stupne)

Jestlize vystupni teplota vzduchu je stejna jako teplota vzduchu
v mistnosti pak jeste potrebujete znat teplotu vstupniho vzduchu.
Pak to bude zhruba v relaci :

   (Tvystup - Tvstup) * 150l/min  ~odpovida~ 4kW

Z toho se da odhadnout podle max teploty nasavaneho vzduchu a pozadovane
teploty v mistnosti kolikrat musite navysit prutok ventilatoru. Aby pak
ale vypocitana hodnota nezpusobila 'vycucnuti' obsluhy vetrakem :-)