Cidlo deste a osvetleni

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Pátek Leden 14 01:32:10 CET 2005

Zdravim,

Ja bych sel do optiky. Je to teplotne mene zavisle a bude urcite
detekovat i vlocky snehu.
Melo by stacit neco jako optozavora. Figl by byl v tom, ze nechate
paprsek probehnout pres zrcatka třeba i nekolikra tam a zpet.

L--------\

/--------/

\--------\

/--------/

\--------S

Pokud soustavu zrcatek vyresite tak, aby se to teplotne moc nyhybalo, a
tedy paprsek z laseru L vzdy doletel do sensoru S, tak mate zajizteno,
ze i pri slabem destiku zaznamenate kapky.
Mělo by stacit sledovat zmeny jasnosti svetelneho paprsku, protoze
jednotlive kapky budou odchylovat smer zareni od jeho osy a tedy do
sensoru S bude s rostoucím mnozstvim padajicich kapek dopadat svetlo
stále labilneji.

Ale napada me, ze kdyz merite teplotu i vlhkost, tak by jste mel byt
schopen jakz takz dest určit z těchto parametru...

S pozdravem,
		Marek Pavlu